مسجد سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند
کد خبر: 4079193
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

مسجد سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه پس از پیروزی انقلاب به ظرفیت مساجد توجه شد اما هنوز مساجد از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند، گفت: امام جماعت محور تمام فعالیت‌های مسجد بوده و با نخبگان، کانون فرهنگی، بسیج و هیئت امنا تعامل بیشتر داشته باشد چراکه مسجد فعال ضامن سلامت معنوی جامعه است.

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، جمعه ۲۸ مرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کسی که به خدا ایمان دارد و ایمان به خدا در اعتقاد و رفتار او ساری و جاری است، اتکال او به ذات ربوبی بوده و خداوند را پشت و پناه خود می‌داند.

وی با بیان اینکه کسی که به خدا توکل کند در زندگی احساس آرامش می‌کند چراکه خود را در محضر خداوند مشاهده می‌کند، ادامه داد: انسانی که از یاد خدا غافل شد، مسئولیت‌‌های فردی و اجتماعی خود را فراموش می‌کند، بخل و عداوت همه وجود او را فرا می‌گیرد، زندگی او خالی از معنویت می‌شود و به تعبیر قرآن معیشت بر آنان سخت می‌شود چراکه زندگی منهای معنویت بدون لذت و آرامش است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه اگر زندگی یک جامعه بدون معنویت و یاد خدا باشد، ارتباطات و منافع فقط حول محور مادی است، گفت: در جامعه‌ای که از یاد خدا عافل باشد نور محبت، پیوند عاطفی و شور و نشاط معنوی وجود ندارد و آن جامعه به آسیب‌های اجتماعی مبتلا و زندان‌های آن جامعه مملو از زندانی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر لزوم توجه به ارتباط و یاد خدا در زندگی گفت: در این جهان حقایقی وجود رارد که این حقایق خود را در آخرت نشان می‌دهند چشمی که از یاد الهی و حقایق معنوی دور نشد در آخرت نابینا محشور می‌شود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه برای کسی که از یاد خدا دور باشد تعدی به بیت المال، خوردن مال حرام و ارتکاب به گناه، عادی می‌شود و تنها به مطامع دنیوی خود فکر می‌کند، اضافه کرد: راه دوری از عذاب آخرت تقوا و پرهیزگاری است و یاد نعمتهای خدا سبب می‌شود انسان شاکر شود.

وی با اشاره یاد عظمت و بزرگی خداوند سبب تواصع، فروتنی و نشست درونی و یاد عدل خداوند سبب پرهیزکاری انسان می‌شود، ادامه داد: یاد علم خداوند سبب حیا، پاکدامنی و عفت انسان، یاد عفو و کرم خداوند سبب امید انسان می‌شود و در یک معنا یاد خداوند سبب آرامش انسان است.

شاهرخی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به سالروز شهادت امام سجاد(ع) به روایتی اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه یکم شهریور، سالروز شهادت سیداسدالله لاجوردی توسط منافقین و دوم شهریور نیز شهادت مبارز انقلابی، شهید اندرزگو است کمااینکه تمام هفته‌های ما مملو از ایثار و شهادت رزمندگان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به روز جهانی مسجد اشاره کرد و با اشاره به اینکه مساجد از صدر اسلام مراکزی برای عبادت و گسترش و معارف اسلامی بودند، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب به ظرفیت مساجد توجه شد اما هنوز مساجد از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و می‌بایست امام جماعت محور تمام فعالیت‌های مسجد بوده و با نخبگان، کانون فرهنگی، بسیج و هیئت امنا تعامل بیشتر داشته باشد چراکه مساجد فعال ضامن سلامت معنوی جامعه است.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مردم باید مسجد را پر کنند و با خانواده در نماز جماعت حاضر شوند، تصریح کرد: هر چه زمان نمی‌گذرد شهید کهنه نمی‌شود، اگر این شهدا شهدایی باشند که در مرزهای دورتر به شهادت رسیده باشند منزلت بیشتری دارند که نمونه آن سردار سلیمانی، سردار همدانی و شهدای مدافع حرم است. چراکه اگر این شهدا نبودند باید الان در داخل کشور با داعش می‌جنگیدیم لذا امنیت ما مرهون جان‌فشانی آنان است.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گری که در سال ۸۸ حاضر شد برای رسیدن به قدرت خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد کند امروز هم هم سخنانی می‌زند که سبب خوشحالی دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ گروه‌های سیاسی که خود را پیرو انقلاب، می‌دانند بدون هیچ‌گونه توجیه گری انزجار خود را از هتاکی این فتنه‌گر اعلام کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه دولت مردمی و انقلابی و تحول‌گرا الزاماتی دارد و با حرف نمی‌توان دولتی را تحول‌گرا، مردمی و انقلابی دانست، ادامه داد: یکی از الزامات دولت انقلابی، رویکرد انقلابی در مجموعه دولت است ما این رویکرد را از ریاست جمهور خستگی‌ناپذیر مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در سفر رئیس جمهور به لرستان مصوباتی برای لرستان مصوب شد که برخی مصوبات کندی پیش می‌شود و برخی مرکز نشینان در برخی مصوبات مانند راه‌آهن تشکیک ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: به مرکز نشینانی که به توسعه لرستان چنین نگاهی دارند می‌گویم که سفرهای ریاست جمهور به استان‌ها در دور اول به پایان رسید و در دور دوم به استان‌ها خواهند آمد و باید پاسخگوی کندی کار خود باشند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر و عملیاتی کردن پروژه‌های سدمعشوره، راه‌آهن لرستان، تکمیل سدها، و توسعه اراضی آبی گفت: وزارت تعاون قول داد ۴۰ هزار شغل در لرستان ایجاد کند.

وی به سالروز کودتای ۲۸ مرداد و اشغال ایران توسط متفقین در اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب سبب سربلندی نظام شد و امروز ایران در اوج و اقتدار است چراکه اگر روزی حاکمان زبون و دلیل در ایران حکومت می ‌کردند امروز ایران در تمام رخدادهای منطقه نقش آفرین است.

انتهای پیام
captcha