رونمایی از جلد دوم کتاب «مخاطرات ژئومورفولوژی» در بروجرد
کد خبر: 4078800
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

رونمایی از جلد دوم کتاب «مخاطرات ژئومورفولوژی» در بروجرد

جلد دوم کتاب «مخاطرات ژئومورفولوژی» تالیف مشترک اسماعیل کاکاوند و جلوه جلیلی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.

رونمایی از جلد دوم کتاب «مخاطرات ژئومورفولوژی» در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، جلد دوم کتاب «مخاطرات ژئومورفولوژی» تألیف مشترک اسماعیل کاکاوند و جلوه جلیلی امروز، 26 مرداد در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد رونمایی شد.

«ژئومورفولوژی» به معنی شناسایی ناهمواری‌های زمین است و این کتاب در ادامه جلد اول به بررسی این ناهمواری‌های زمین به‎ویژه در شمال غرب ایران می‌پردازد و هدف آن شناخت موقعیت و ارزش‌های محیط انسانی آسیب‌پذیر در برابر انواع خطرات طبیعی است.

اسماعیل کاکاوند متولد سال 1372 بروجرد دوره کارشناسی خود را در دانشگاه لرستان در رشته علوم جغرافیای طبیعی گرایش ژئومورفولوژی گذرانید و در سال ۱۳۹۴ در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه محقق اردبیلی و در همان گرایش(ژئومورفولوژی در برنامه‌ریزی محیطی) به تحصیلات خود ادامه داد و در حال حاضر در مقطع دکترا در دانشگاه تربیت مدرس تهران در حال حاضر مشغول به تحصیل است.

وی در همان ابتدا علاقه زیادی به نگارش و پژوهش و تحقیق داشت که در سال ۱۳۹۲ اولین کتاب خود را در زمینه فرهنگ واژگان ژئومورفولوژی به چاپ رساند.

پس از آن آثار بسیاری از وی به مرحله چاپ رسید که در سال ۱۳۹۴ ایشان یک زمینه پژوهشی تحت عنوان «مقدمه‌ای بر ژئومورفولوژی پزشکی با تأکید بر ایران» پایه‌گذاری نمود که می‌توان وی را بنیانگذار ژئومورفولوژی پزشکی در ایران نامید.

همچنین آثاری چون بیوژئومورفولوژی، فرم‌ها و فرآیندها در ژئومورفولوژی، فرهنگ تخصصی ژئومورفولوژی در ۴ جلد، مخاطرات ژئومورفولوژی (با تأکید بر شمال‌غرب ایران)، مبانی و مفاهیم ژئومورفولوژی پزشکی، توریست بالغ و بلوغ توریستی، را می‌توان نام برد.

همچنین شدت علاقه و پشتکار این نویسنده بروجردی در این زمینه باعث شد تا دو اثر از استاد فقید مرحوم زنده‌یاد محمود حریریان تحت عنوان کلیات ژئومورفولوژی ایران و فیزیوگرافی شناخت پیکر زمین را مجدد بازنویسی و به مرحله چاپ برساند.

این نویسنده بروجردی همچنین کتاب‌هایی تحت عنوان جغرافیای موسیقی ایران، ژئومورفولوژی روستایی، جغرافیای داستان‌ها و افسانه‌های ایران زمین، کارآفرینی در جغرافیا، مخاطرات گردشگری، کاربرد GIS در ژئومورفولوژی پزشکی را نیز در دست نگارش و چاپ دارد.

رونمایی از کتاب شعر «آمدنت چه لهجه غریبی دارد»

همچنین، کتاب شعر «آمدنت چه لهجه غریبی دارد» اثر سعید فلاحی سه‎شنبه، 25 مرداد در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

سعید فلاحی با تخلص (زانا کوردستانی) متولد 1363 کرمانشاه و ساکن بروجرد است، این کتاب سومین اثر مستقل وی و هفتمین کتابی است که از ایشان چاپ شده است.

پیش از این چهار کتاب شعر به صورت مشترک با همکاری همسرش لیلا طیبی با عناوین «چشم‌های تو»، «گنجشک‌های شهر هم عاشقانه نگاهت می‌کنند»، «عشق از چشمانم چکه‌چکه می‌ریزد»، «عشق پایکوبی می‌کند» و دو کتاب داستان و شعر با عناوین «دیوانه» و «ریشه‌های عطف» منتشر نموده است.

انتهای پیام
captcha