برگزاری «جایزه دانشجویی تراز انقلاب اسلامی» در لرستان
کد خبر: 4078258
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

برگزاری «جایزه دانشجویی تراز انقلاب اسلامی» در لرستان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجویی «گام دوم انقلاب اسلامی» در جهاد دانشگاهی لرستان، گفت: در بخش تولید علم این بیانیه در صدد برگزاری «جایزه دانشجویی تراز انقلاب اسلامی» با عنوان جایزه دانشمند فقید «دکتر کاظمی آشتیانی» بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان هستیم.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان در دیدار با رضا نیازی، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که روز یک‌شنبه، 23 مرداد، با موضوع برگزاری یازدهمین سوگواره «مَحرم و مُحرم» برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ متعلق به مردم است، افزود: به دلیل وسعت فعالیت‌های فرهنگی و تنوع بسیار بالای فرهنگی در استان نهادهای مختلف باید با هم همکاری داشته باشند.

وی به فعالیت‌های انجام شده این واحد در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: در طول یک سال فعالیت انتشارات جهاد دانشگاهی در استان 5 عنوان کتاب منتشر شده است و در سازمان دانشجویان، دانشجویان نخبه و علاقه‌مند به مسائل فرهنگی و اجتماعی هر رشته را ساماندهی و در کانون‌های دانشجویی با عنوان‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند.

آزادبخت با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور دبیرخانه دائمی گفتمان دانشجویی «گام دوم انقلاب اسلامی» در جهاد دانشگاهی لرستان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در بخش تولید علم این بیانیه در صدد برگزاری جایزه دانشجویی تراز انقلاب اسلامی با عنوان جایزه دانشمند فقید «دکتر کاظمی آشتیانی» بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان هستیم که در این راه نیازمند همراهی متولیان فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهیم بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان اضافه کرد: به‌مناسبت ماه محرم یازدهمین سوگواره فرهنگی هنری «مَحرم مُحرم» در بخش‌‌های عکس، تایپوگرافی القاب و اسما سیدالشهدا، شعر بومی، طراحی پوستر با موضوع مهدویت و سیدالشهدا، مسابقه کتابخوانی آنلاین نماز در سیره امام حسین(ع) در لرستان در حال برگزاری است.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی و شناسایی استعدادهای هنری را از اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد و افزود: این سوگواره به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان و با مشارکت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل ورزش و جوانان، حوزه هنری، ستاد اقامه نماز و شورای امر به معروف و ‌نهی از منکر لرستان برگزار می‌شود.

رضا نیازی، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی که توانسته در عرصه‌های مختلف به لحاظ علمی و فناوری الگوی موفقی باشد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های دو دستگاه برای خلق فرصت‌های جدید آمادگی دارد که همکاری‌های لازم را با این سازمان انجام دهد.

وی افزود: در راستای امور فرهنگی و هنری مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و در این مسئولیت خطیر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری سایر دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استقبال و از تمام ظرفیت برای همیاری برنامه‌ها استفاده خواهد کرد.

در این نشست مشترک بر حمایت و مساعدت مالی از فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری یازدهمین سوگواره «مَحرم و مُحرم» از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید شد.

انتهای پیام
captcha