اجرای ۵۰ برنامه ویژه محرم در لرستان
کد خبر: 4073899
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

اجرای ۵۰ برنامه ویژه محرم در لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برنامه‌ریزی ۵۰ کلان برنامه در قالب عملیات محرم در لرستان، گفت: فضای باز مدارس و سالن‌های بزرگ در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌‌گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز، پنجم مرداد در همایش استانی «نسل حسینی» که در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مجلس عزای امام حسین(ع) بودن و خدمت به عزاداران حسینی نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حبیب ابن مظاهر شخصیت‌های ویژه‌ای است چه در زمان حکومت علوی و چه در زمان امام حسین(ع) از اصحاب خاص بود، ادامه داد: حبیب ابن مظاهر به این جهت ویژه است که دل زینب(س) را در شب عاشورا آرام کرد لذا جایگاه حبیب در دنیا و هم در آخرت ویژه است.

قدرتی با اشاره به برنامه‌ریزی عملیات محرم به صورت کشوری قبل از عید نوروز و تشکیل جلسات درون سازمانی، افزود: در محرم امسال ۵۰ کلان برنامه و ریزبرنامه تدوین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فضاسازی محیطی محرم باشکوه‌ بیشتر، گفت: سیاه‌پوشی محیطی توسط شهرداری‌های استان و نیز در در بام خرم‌آباد و دیوارنگاره‌ها انجام می‌شود کمااینکه مراسمات پیشواز و چاوش‌خوانی محرم را امسال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ برای ایام محرم برنامه‌ریزی شده است، گفت: با ادارات صاحب انرژی برای همکاری با هیئت‌های مذهبی هماهنگی شده است که بنا بود همکاری داشته باشند و هماهنگی‌های با جهادکشاورزی برای اقلام و ندورات در هیئت‌ها با نرخ تنطیم بازار صورت گرفته است کمااینکه تخفیفات ۶۰ درصدی چاپ بنر برای هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه هماهنگی با بیمه رازی داشتیم و طبق آن هیئات ییمه می‌شوند، ادامه داد: فضاهای باز یا سالن‌های بزرگ مدارس در اختیاز هیئت‌های مذهبی قرار داده می شود و برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha