کاهش جمعیت در کشور تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است
کد خبر: 4072234
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

کاهش جمعیت در کشور تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ترویج  قانون افزایش جمعیتی اصحاب رسانه می‌توانند کمک کند، کاهش جمعیت در کشور تنها یک آسیب اجتماعی نیست بلکه تبدیل یه یک مسئله امنیتی شده است.

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۹ تیرماه در رویداد نبض زندگی که در سالن همایش‌های علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در طی ۹۰ جلسه که بیشتر اعضا از پزشکان بودند قانون افزایش جمعیت ابلاغ شد که در بودجه ۱۴۰۱ منابع مالی آن در بعضی از موارد در نظر گرفته شد.

وی افزود: مقاومت‌ها و فشارهایی در این زمینه وجود داشت اما این قانون به هر حال تصویب شد قانونی که در آن موضوع زنان شاغل و خانه دار در نظر گرفته شده و عمده سیاست‌های آن تشویقی است و مسائلی در مورد مسکن و تسهیل ازدواج و ... در نظر گرفته شده است.

فلاحی یادآور شد: مسئله کاهش جمعیتی نیاز به حمایت رسانه‌ها دارد همانطور که کاهش جمعیت ثمره فعالیت رسانه‌ها بود. خانواده‌های متمولی که مشکل اقتصادی ندارند آمار پایین‌تری در تعداد فرزندان دارند و این نشان می‌دهد که در این زمینه بیشتر در مسئله فرهنگسازی لازم است ورود کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ترویج این قانون اصحاب رسانه می‌تواند کمک کند، کاهش جمعیت در کشور تنها یک آسیب اجتماعی نیست بلکه تبدیل یه یک مسئله امنیتی شده است.

 

انتهای پیام
captcha