هدف‌گذاری ایجاد ۲۸۰۰ شغل ویژه معلولان لرستان
کد خبر: 4072114
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

هدف‌گذاری ایجاد ۲۸۰۰ شغل ویژه معلولان لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و 700 شغل برای مددجویان بهزیستی در استان در نظر گرفته شده است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته هدف‌گذاری ما ایجاد دو هزار و 800 شغل برای معلولان است.

همایون عمودی‌زاده، مدیرکل بهزیستی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، همایون عمودی‌زاده، مدیرکل بهزیستی لرستان، چهارشنبه، ۲۹ تیرماه در نشست خبری گرامیداشت هفته بهزیستی، اظهار کرد: در بهزیستی دو برنامه توانمندسازی و پیشگیری از معلولیت‌ها در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی باید سازمانی پویا باشد که مدام در جریان باشد و نباید تنها به مستمری به جامعه هدف اکتفا کند بلکه رویکرد توانمندسازی نیز باید پیگیری شود، ادامه داد: در این راستا بودجه توانمندسازی از ۸۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

عمودی‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌ جاری ایجاد یک هزار و 700 شغل برای مددجویان بهزیستی در لرستان در نظر گرفته شده است اما هدف‌گذاری ما دو هزار و 800 شغل برای معلولان است، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری توانمندسازی مددجویان بر مبنای دانش‌بنیان شدن در اولویت است که در این راستا اختراعات مددجویان، پنل‌های خورشیدی که درآمد خوبی دارند و خریداری آن توسط دولت انجام می‌شود و یا کشت گیاهان دارویی در اولویت اشتعالزایی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تأکید بر اینکه برای کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی جذب کنند مشوق‌هایی مانند پرداخت حق‌ بیمه سهم کارفرمایی را تا زمان بازنشستگی پرداخت می‌کنیم، ادامه داد: برای معلولانی که توان انجام کار مانند افراد سالم را ندارند علاوه بر پرداخت سهم کارفرمایی ۳۰ درصد حقوق آن توسط بهزیستی تأمین می‌شود.

وی در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت، گفت: به کلیه خانواده‌هایی که دارای فرزند دو قلو و جز هفت دهک اول جامعه هستند به مدت شش سال تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و خانواده‌های سه قلو بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

عمودی‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری حق پایان‌ کار برای اماکن عمومی بدون تأیید کارشناس بهزیستی را ندارد، بیان کرد: مقرر شده بخشی از بودجه تملک دارایی نیز به مناسب‌سازی اختصاص یابد.

انتهای پیام
captcha