سوء تغذیه ۲۵۰۰ کودک لرستانی
کد خبر: 4071969
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

سوء تغذیه ۲۵۰۰ کودک لرستانی

قائم مقام کمیته امداد لرستان از سوءتغذیه دو هزار و 500 کودک در سطح استان خبر داد و گفت: این تعداد تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

سوء تغذیه ۲۵۰۰ کودک لرستانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد لرستان، بهزاد مرادی، قائم مقام کمیته امداد استان لرستان، امروز،  28 تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد لرستان دارای 98 هزار خانواده با 210 هزار نفر تحت پوشش است که تقریباً 99 درصد آنها تحت پوشش بیمه سلامت است که در این راستا 50 هزار نفر در صندوق شهری و 160 هزار نفر از روستاییان می‌باشند که از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار 500 نفر کودک در استان سوءتغذیه دارند که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، ادامه داد: طرح سوءتغذیه برای کودکان زیر پنج سال در دستور کار است و کودکانی که دارای سوءتغذیه هستند با تأیید وزارت بهداشت تحت پوشش قرار خواهند گرفت و حمایت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

مرادی ادامه داد: در بحث بهداشت درمان فعالیت‌های متفاوتی برای جامعه هدف وجود دارد که در این زمینه آموزش‌های لازم در راستای ارتقا سطح بهداشت عمومی و فردی و ارتقا شاخص‌های بهداشتی برای مددجویان صورت گرفته است.

قائم‌مقام کمیته امداد لرستان با اشاره به اینکه یک هزار و 374 نفر بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد، گفت: جامعه هدف ما در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارد و عدم آگاهی از ظرفیت قانونی مشکلی دیگری است که در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام
captcha