موانع فرزندآوری را از حوزه فرهنگی ببینیم
کد خبر: 4071691
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

موانع فرزندآوری را از حوزه فرهنگی ببینیم

مدیرکل ارشاد لرستان با بیان اینکه ما باید موانع فرزندآوری را از حوزه فرهنگی ببینیم، گفت: به حسب وظیفه‌ای که در حوزه فرهنگ داریم، معتقدیم که درمان بحران جمعیت راه‌حل فرهنگی دارد، هرچند کارشناسان اصلی‌ترین راه‌حل را اقتصادی و معیشتی دانسته‌اند.

منصور احمدی، مدیرکل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکشنبه، ۲۶ تیر در جلسه کارگروه جمعیت و حمایت از خانواده که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: کم شدن جمعیت یک‌ چالش، نگرانی و بحرانی است که همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری نسبت به آن دغدغه، حساسیت و نگرانی دارند.

وی ادامه داد: ما به حسب وظیفه‌ای که در حوزه فرهنگ داریم معتقدیم که درمان بحران جمعیت راه‌حل فرهنگی دارد، هرچند کارشناسان اصلی‌ترین راه‌حل را اقتصادی و معیشتی دانسته‌اند.

احمدی اضاف کرد: تحقیق و پژوهش کردیم به هر خانواده‌ای که توصیه می‌کنیم که در راستای فرزندآوری تلاش کنید اولین نکته‌ای که بیان می‌کنند ضعف و تنگنای معیشتی و دوم بیکاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ما باید برای این دو مقوله رزق و روزی و معیشت که دستور دینی و فقهی داریم که خانواده نباید برای آینده فرزند خود غم رزق و روزی و شغل آینده داشته باشد، ما جمع شدیم که راه‌هایی را پیدا کنیم که چگونه می‌توانیم برای مردم جا بیاندازیم که غم رزق خوردن تهمت به خداوند است.

وی افزود: ما باید راه‌حل فرهنگی تجویز کنیم که بتوانیم آن را ابلاغ کرده و موانع فرزندآوری را از حوزه فرهنگی ببینیم.

انتهای پیام
captcha