برگزاری مسابقه کتابخوانی «حجاب و عفاف» ویژه بانوان شاغل لرستان
کد خبر: 4068960
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

برگزاری مسابقه کتابخوانی «حجاب و عفاف» ویژه بانوان شاغل لرستان

مسابقه کتابخوانی «حجاب و عفاف» از کتاب مسئله حجاب تألیف شهید آیت‌الله مرتضی مطهری ویژه بانوان شاغل در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان لرستان برگزار می‏‎شود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «حجاب» درلرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جهاد‌دانشگاهی واحد لرستان با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور، شورای امر به معروف و نهی از منکر جهاددانشگاهی لرستان و دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی حجاب و عفاف از کتاب «مسئله حجاب» تألیف شهید آیت‌الله مرتضی مطهری کرده است.

زمان ثبت‌نام و پاسخگویی به سؤالات این مسابقه کتابخوانی از 15 تا 20 تیرماه جاری اعلام شده است و بانوان شاغل در ادارات استان لرستان می‎توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://roytab.ir/efafvahejabkarkonan در این مسابقه شرکت کنند.

به 50 نفر از  برگزیدگان این مسابقه کتابخوانی که پاسخ درست به سؤالات را داده و حائز رتبه برتر شوند، لوح سپاس و جوایزی اعطا خواهد شد.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی و اجتماعی جهاددانشگاهی واحد لرستان در رابطه با برگزاری این مسابقه کتابخوانی، گفت: با توجه به مصوبه کمیته عفاف و حجاب استان لرستان مبنی بر ضرورت ترویج فرهنگ و حجاب در جامعه به ویژه در بین بانوان، جهاددانشگاهی واحد لرستان با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور و دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان اقدام به برگزاری این مسابقه کتابخوانی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مظاهر اسلامیت جوامع مسلمان، حجاب و پوشش زنان است که به عنوان سمبل و نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان، موضوع چالش‌های فراوان داخلی و خارجی قرار گرفته است، افزود: کتاب «مسئله حجاب» استاد شهید مرتضی مطهری یک کتاب مهم در معرفی فلسفه و اهمیت حجاب و عفاف است که آشنایی بانوان با مباحث مطرح شده در این کتاب می‎تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشد.
آزادبخت ادامه داد: در کتاب مسئله حجاب استاد شهید مرتضی مطهری ضمن بیان فلسفه و تاریخچه حجاب و عفاف و حجاب از نگاه آیات و روایات به سؤالات و شبهاتی که در رابطه با چرایی حجاب، حجاب و اصل آزادی، حدود حجاب و ... پاسخ داده شده است.

انتهای پیام
captcha