برگزاری ۳۰ نشست نقد و بررسی کتاب در جهاددانشگاهی لرستان
کد خبر: 4068780
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

برگزاری ۳۰ نشست نقد و بررسی کتاب در جهاددانشگاهی لرستان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان از برگزاری ۳۰ نشست نقد و بررسی کتاب تا پایان سال‌ جاری به میزبانی این مرکز خبر داد.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، امروز، ۱۴ تیر در نشست نقد و بررسی کتاب «مقصود جهان» که به‌مناسبت روز قلم برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان لرستان جای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب خالی است و باید در این راستا فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی از برگزاری ۳۰ نشست نقد و بررسی کتاب با همکاری معاونت فرهنگی و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی لرستان تا پایان سال‌ جاری خبر داد و گفت: در بسیاری موارد شاهد این هستیم که کتاب چاپ می‌شود ولی چون نقد و بررسی نمی‌شود به محاق می‌رود که این خلأ را می‌توان با برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب برطرف کرد.

آزادبخت یکی دیگر از مشکلات حوزه چاپ کتاب را عدم معرفی مطلوب کتاب به جامعه دانست و اضافه کرد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور رسانه‌ها می‌تواند سبب معرفی بهتر کتاب به جامعه شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان از دیگر اهداف برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب را گردهمایی اهالی قلم و رسانه دانست و افزود: این نشست‌ها می‌تواند به تقویت شبکه بین ناشرین و مؤلفان و علاقه‌مندان به کتاب کمک کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات اقتصاد کتاب در جریان علمی نقد کتاب، اظهار کرد: از دیگر ویژگی‌های نشست‌های نقد و بررسی کتاب بررسی‌های علمی و دانشگاهی است که سبب می‌شود کتاب‌ها یا چاپ‌های بعدی که در این زمینه چاپ می‌شود، فاخرتر باشد.

انتهای پیام
captcha