ثبت‌نام 1343 لرستانی در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4067491
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

ثبت‌نام 1343 لرستانی در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به استقبال جامعه قرآنی این استان از مسابقات سراسری قرآن اوقاف، گفت: تاکنون 1343 لرستانی برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدتقی دریکوندی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستانمحمدتقی دریکوندی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به استقبال جامعه قرآنی لرستان از ثبت‌نام چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات قرآن کریم از 21 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.quraniran.ir انجام می‌شود و فیلم آموزشی نحوه ثبت‌نام و شیوه‌نامه مسابقات در سایت ثبت‌نام بارگذاری شده است.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، 20 ، 10 و 5 جزء، تفسیر قرآن کریم، دعاخوانی، اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی ویژه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

دریکوندی با بیان اینکه تاکنون 1343 لرستانی برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: ثبت‌نام‌ فقط توسط شخص متقاضی شرکت در مسابقات صورت می‌گیرد و در صورت لزوم با حضور در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان محل سکونت خود ثبت‌نام امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته استقبال جامعه قرآنی لرستان از مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه بسیار ضعیف بود که امسال رشد خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع 230 نفر برای شرکت در مسابقات قرآن اوقاف نام‌نویسی کردند که امسال این رقم تاکنون به 1343 نفر رسیده است.

دریکوندی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت‌نامی‎ها مربوط به خرم‎آباد و کوهدشت است، اطلاع‌رسانی قوی را گامی مهم در بالا رفتن آمار ثبت‌نام‌کنندگان دانست و افزود: در فضای مجازی اطلاع‌رسانی این مسابقات انجام شده و در بین جامعه قرآنی، مؤسسات قرآنی، دفاتر ائمه‌جمعه، مدارس علمیه و ادارات استان اطلاع‌رسانی داشته‌ایم و در سطح شهرها نیز بنرهای مربوط به این مسابقات قرآنی نصب شده است.

رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام در بخش آوایی که تا سی‎ام خرداد تعیین شده بود، افزود: مهلت ثبت‌نام در رشته‌های غیرآوایی تا دهم تیرماه جاری است.

وی گفت: تاریخ مسابقات مرحله استانی رشته معارف 12 مردادماه امسال به‌صورت تستی و آنلاین(غیر حضوری) است و تاریخ مسابقات رشته‌های آوایی مرحله شهرستان از ابتدای تیر تا 15 مرداد امسال و مرحله استانی نیز از 22 مرداد تا 31 شهریورماه امسال اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha