رتبه دوم زندان‌های لرستان در فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 4067055
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

رتبه دوم زندان‌های لرستان در فعالیت‌های فرهنگی

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به کسب رتبه برتر زندان‌های لرستان در مسابقات منطقه‌ای غرب کشور، گفت: اداره‌کل زندان‌های لرستان در مجموعه فعالیت‌های سلامت و فرهنگی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان، امروز، ششم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: شهدا گرانبهاترین متاع زندگی که همان جانشان بود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه زندان‌های لرستان در یک مکان امانی واقع خیابان ساحلی خرم‌آباد قرار داشت و حکم تخلیه آن صادر شده بود، خاطرنشان کرد: بعد از آن ساختمان ستاد اداره‌کل تغییر پیدا کرد و تجهیزات اداری جدید تعییر پیدا کرد.

کشوری با اشاره به افزایش سرانه محل اسکان زندانیان لرستان، گفت: برای افزایش سرانه باید به فضاها اضافه کرد که در این راستا سال گذشته فضای خوابگاهی به زندان مرکزی خرم‌آباد افزوده شد.

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به اینکه سرانه اسکان زندانیان ۱۲ تا ۱۴ متر است، اظهار کرد: در حال حاضر این سرانه در استان بین ۱۱ تا ۱۲ متر است و با استاندارد کشوری فاصله‌ای نداریم که در صورت افتتاح بازداشتگاه‌های پلدختر و کوهدشت به میانگین کشوری خواهیم رفت.

وی اولویت زندان‌های لرستان را کاهش جمعیت کیفری دانست و گفت: سیاست‌های جایگزین حبس و پاپند الکترونیک برای کاهش جمعیت زندانی‌ها انجام شده است و در حال حاصر ییش از ۴۰۰ زندانی از پابند الکترونیکی استفاده می‌شود.

کشوری با اشاره به دادرسی الکترونیک در زندان‌های لرستان، افزود: همه زندان‌ها به دادرسی الکترونیک مجهز شدند و نیاز به نقل و انتقال زندانیان نیست و در ۷۰ درصد رسیدگی‌ها به شکل آنلاین است.

مدیرکل زندان‌های لرستان سال ۹۸ تعداد ۱۴ درصد زندانیان در قراردادها با نهادها مشعول به کار بودند، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد محکومان در درون یا بیرون مشغول به کار هستند که سال گذشته چهار میلیارد تومان دستمزد گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اداره‌کل زندان‌های لرستان در سال ۹۸ در حوزه سلامت و بخش‌های زیرمجموعه استان ۳۱ کشور بود، گفت: در حال حاضر زندان‌های لرستان رتبه دوم فعالیت‌های فرهنگی، رتبه اول فعالیت‌های هنری، رتبه نخست نماز و قرآن در منطقه ۵ کشور را کسب و به مسابقات کشوری اعزام شده‌اند.

انتهای پیام
captcha