اجرای طرح قرآنی «بشری» در مؤسسه «دارالاشراق» سنندج
کد خبر: 4065229
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

اجرای طرح قرآنی «بشری» در مؤسسه «دارالاشراق» سنندج

مدیر مؤسسه قرآنی «دارالاشراق» سنندج از اجرای طرح آموزشی «بشری» در سطح این مؤسسه قرآنی خبر داد.

آموزش قرآن

شهلا امینی، مدیر مؤسسه قرآنی دارالاشراق سنندج، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح آموزش نوین قرآن کریم «بشری» یکی از طرح‌های آموزش آسان کتاب الهی به قرآن آموزان بوده است که تاکنون استقبال از این طرح بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان دوره‌های آموزشی برای مربیان مؤسسات قرآنی برگزار شد، افزود: طول مدت این دوره یک ماه بوده و در پایان یک آزمون پایانی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد که دو نفر از مربیان قرآن این مؤسسه موفق به کسب بالاترین امتیاز این دوره شدند.

مدیر مؤسسه قرآنی دارالاشراق سنندج از اجرای طرح قرآنی «بشری» در این مؤسسه قرآنی  خبر داد و بیان کرد: بعد از پایان دوره آموزشی مربیان قرآنی باید نسبت به ثبت‌نام و معرفی این دوره به قرآن آموزان فعالیت خود را آغاز می‌کردند.

وی با اشاره به ثبت‌نام 50 نفر قرآن‌آموز سنندجی در طرح بشری مؤسسه قرآنی دارالاشراق سنندج ادامه داد: این تعداد در قالب دو کلاس زیر نظر نارنج احمدی و حمیرا عبدی از مربیان فعال این مؤسسه مشغول یادگیری قرآن کریم هستند.

امینی به طول مدت دوره برای قرآن‌آموزان اشاره کرد و گفت: طول مدت این دوره بین سه تا شش ماه متفاوت بوده است که این میزان بستگی به میزان برگزاری کلاس‌ها در طول هفته  دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام کلاس‌های این مؤسسه به دلیل قرار گرفتن در یکی از مناطق حاشیه شهر سنندج و کم‌بضاعتی خانواده‌ها یا به صورت رایگان و یا با پرداخت شهریه اندک برگزار می‌شود، افزود: طرح بشری به دلیل حضور مادران در کنار فرزندان و آموزش سهل و آسان قرآن به قرآن آموزان می‌تواند یکی از طرح‌های موفق قرآنی باشد.

مدیر مؤسسه قرآنی دارالاشراق سنندج با اشاره به اینکه ثبت‌نام کلاس‌های قرآنی طرح بشری این مؤسسه ادامه دارد، یادآور شد: شرکت بی‌سوادان به دلیل سهل و آسان بودن آموزش قرآن امکانپذیر است که بر همین اساس هم مورد استقبال بزرگسالان نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha