تحصیل بیش از ۳ هزار دانشجو‌معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان کرمان
کد خبر: 4063417
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

تحصیل بیش از ۳ هزار دانشجو‌معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان کرمان

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجو‌معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان استان کرمان در حال تحصیل هستند و در هر سال ۸۰۰ معلم فارغ‌التحصیل و وارد مدارس می‌شوند و باعث افتخار است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان نخبه و رتبه‌های بالای کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

رضا صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در نشست خبری که با حضور اعضای بنیاد خیرین حامی دانشگاهیان کشور امروز، ۲۱ خردادماه در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، بیان کرد: تاریخ کرمان را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد که یک بخش آن تاریخی سترگ است و بخش دوم از زمان شهادت سردار سلیمانی است. در طول تاریخ شهدا و قهرمانان بزرگی داشتیم اما کمتر کسی مانند سردار سلیمانی می‌توانست چنین نقش مهمی ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به قدمت زیاد دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: کار دانشگاه فرهنگیان متفاوت از سایر دانشگاه‌ها است زیرا در این دانشگاه معلم تربیت می‌شود و معلمان شأن و جایگاه بالایی دارند و نقش آن‌ها در رشد انسان بسیار پر رنگ است.

صحرایی با اشاره به کلنگ‌زنی دانشگاه جامع فرهنگیان استان کرمان به‌عنوان نخستین دانشگاه خیرساز کشور، گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه آینده ساز است و اگر خیرین بخواهند آینده را بسازند دانشگاه فرهنگیان را دریابند زیرا معلمان خوب آینده سازان هستند و اثر زیادی در تربیت نسل‌های بعد دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان استان کرمان در حال تحصیل هستند و در هر سال ۸۰۰ معلم فارغ‌التحصیل و وارد مدارس می‌شوند که این باعث افتخار است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان نخبه و رتبه‌های بالای کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان این ظرفیت وجود دارد که سالانه ۲ هزار معلم به آموزش و پرورش تحویل داده شود، گفت: اگر استان کرمان بخواهد معلمان بیشتری داشته باشد باید امکانات را برای ایجاد فضا فراهم کند که در این راستا نقش و کمک خیرین بسیار مهم خواهد بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان با تأکید بر پرورش معلمانی کارآفرین‌ساز از اجرای طرح سید در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی که سه سال از تحصیل آن‌ها گذشته باشد در سال چهارم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند که اقدامات قانونی اجرای این طرح در حال بررسی و انجام است.

انتهای پیام
captcha