ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اهالی قلم در عمل به جهاد تبیین
کد خبر: 4060623
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اهالی قلم در عمل به جهاد تبیین

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه قلم در روشنگری افکار عمومی، آشنا کردن جوامع با معارف و ارزش‌ها و تعیین خط مشی زندگی آینده جامعه نقش اساسی دارد بر ضرورت استفاده از ظرفیت اهالی قلم در عمل به جهاد تبیین تأکید کرد.

جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر، شامگاه دیروز، 8 خردادماه در مراسم هماهنگی تجلیل از نویسندگان و اهالی علم و ادب این منطقه با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی در شهرستان ابهر برگزار خواهد شد با اشاره به اهمیت مطالعه و تحقیق در جامعه اسلامی، بیان کرد: قلم در روشن‌گری افکار عمومی، آشنا کردن جوامع با معارف و ارزش‌ها و تعیین خط مشی زندگی آینده جامعه نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه اهالی وادی قلم رسولان و پیغام‌آوران سعادت بشریت‌ هستند، تصریح کرد: این قشر از جامعه وظیفه تولید محتوای فکری که از بخش‌های حساس هر حوزه فرهنگی محسوب می‌شود را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اهالی قلم، ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری اهالی قلم در فرهنگ هر جامعه‌ای، ضروری است تا این پتانسیل عظیم فرهنگی در راستای عمل به جهاد تبیین، کمک به رشد و آگاهی جامعه و ترویج معارف اهل بیت (ع) به کارگیری شده و از نویسندگان متعهد، با اخلاق و انقلابی تجلیل به عمل آید.

امام جمعه ابهر با اشاره به برگزاری مراسم روز قلم در شهرستان که با تجلیل از روحانیون، طلاب و فرهنگیان اهل قلم برگزار خواهد شد، ادامه داد: برپایی این مراسم ارزشی می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل و راه‌اندازی کانون نویسندگان و پژوهش‌گران شهرستان باشد.

مجید مرادی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر در ادامه این مراسم، برپایی مراسم تجلیل از طلاب، روحانیون و فرهنگیان اهل قلم را گامی مؤثر در وحدت حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش دانسته و تاکید کرد: در آموزش و پرورش معلمان با انگیزه و متعهدی وجود دارند که در کنار خدمت موظفی خویش در امر تدریس، به عنوان پیشگامان حوزه فرهنگ، به تحقیق و پژوهش نیز پرداخته و حاصل یافته‌های خویش را در قالب کتاب و مقاله منتشر کرده و زمینه ارتقا سطح آموزش و تربیت نسل آینده را فراهم می‌آورند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از نویسندگان بومی و ضرورت معرفی آثار تألیفی آنان از طریق تلویزیون شهری و بنرها و بیلبوردهای شهرداری، اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود تا در کنار برگزاری مراسم تجلیل از اصحاب قلم، کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای در رابطه با تحقیق پژوهش و نگارش برای ارتقای دانش فنی نویسندگان در منطقه برگزار شود.

سیدقاسم موسوی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر نیز تجلیل از اهالی قلم و محققان حوزه‌های علوم دینی و معرفتی را یکی از راهکارهای ترویج پژوهش و تشویق پژوهشگران دانست.

وی در پایان گفت: چهاردهم تیرماه در تقویم رسمی ما ایرانیان به روز قلم نامگذاری شده و این فرصتی ارزنده هست تا طی مراسمی ویژه، گردهمایی طلاب، روحانیون و فرهنگیان اهل قلم را فراهم آورده و از پدیدآورندگان آثار برتر اخلاقی، معرفتی و دینی تجلیل و تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha