مرکز رصد و تولید محتوای فضای مجازی در ادارات ایجاد شود
کد خبر: 4059010
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

مرکز رصد و تولید محتوای فضای مجازی در ادارات ایجاد شود

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی نیازمند نگاه جهادی و حرکت انقلاب است، گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد، ایجاد مرکز تخصصی رصد، پایش و تولید محتوای فضای مجازی در ساختار دستگاه‌های دولتی است.

منصور احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، منصور احمدی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی که یکم خرداد در سالن جلسات شهید حیدریان ارشاد لرستان، برگزار شد، گفت: تمامی تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی باید توسط مدیران به دقت و با دغدغه‌مندی بررسی شده و در راستای تحقق منویات ایشان، برنامه‌ریزی مدونی صورت پذیرد.

وی افزود: در این زمینه لازم است ابتدا ظرفیت‌ها و خطرات را احصا کرده و سپس با استفاده از نظرات متخصصان جنگ نرم و سواد رسانه‌ای، برنامه‌های عملیاتی تدوین شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: خوشبختانه با تکیه بر پشتوانه‌های قرآنی، سنت و اجماع و عقل مذهبی اقدامات بسیار خوبی در حوزه تئوری، پژوهشی و علمی فضای مجازی صورت پذیرفته، اما حلقه مفقوده مدیریت فضای مجازی در حوزه اجرا و عملیات است.

احمدی با بیان اینکه برای وحدت‌رویه در خصوص ساماندهی فضای مجازی باید بسیار فراتر از مناسبات اداری و با نگاه جهادی و حرکت انقلابی پیش برویم، ادامه داد: با توجه به اینکه تأثیرات فضای مجازی بر زندگی افراد بسیار بیشتر از فضای حقیقی است، یکی از مهمترین راهکارهایی که می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد، ایجاد مرکز تخصصی رصد، پایش و تولید محتوای فضای مجازی در ساختار دستگاه‌های دولتی است که در آینده نزدیک این مرکز را در ساختار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

احمدی در پایان گفت: جلسات کارگروه را نسبت به گذشته با برنامه‌ریزی دقیق‌تری برگزار می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه تولید محتوا پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha