شبکه صیانت از معتادان بهبودیافته تشکیل شود
کد خبر: 4057261
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

شبکه صیانت از معتادان بهبودیافته تشکیل شود

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر لزوم صیانت و تقویت معتادان پس از خروج از مراکز نگهداری، گفت: با عوامل تولید، توزیع و نگهداری موادمخدر و قاچاقچیان برخورد قاطع و قانونی شده و از مجازات های تکمیلی چون حبس و تبعید برای آنان استفاده شود.

محمد رزم، رئیس کل دادگستری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان، عصر یک‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت در حاشیه جلسه کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان لرستان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جلسه امروز با حضور اعضای کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در دادگستری کل لرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اعضا و کارشناسان با تبادل و اظهارنظر بسیار مفید مصوبات خوبی در جهت اجرا به تصویب رساندند، افزود: مبارزه با مواد مخدر و ریشه‌کنی معضل اعتیاد یک وظیفه همگانی است و تمام دستگاه‌ها و ظرفیت‌های مردمی باید برای رفع آن تلاش کنند.

رزم بر مبارزه جدی و برخورد قاطع و قانونی با عوامل تولید، توزیع و نگهداری موادمخدر و قاچاقچیان تأکید و تصریح کرد: بنا بر تصمیمات متخذه مقرر شد از مجازات‌های تکمیلی چون حبس و یا تبعید برای این افراد استفاده شود.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان به تقویت مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ اشاره و اظهار کرد: چنانچه نیاز به ایجاد مراکز ماده ۱۶ در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها شود، نسبت به ایجاد این مراکز اقدام خواهد شد.

وی بر صیانت، مراقبت و تقویت معتادان پس از خروج از مراکز نگهداری توسط دستگاه‌های ذیربط تأکید کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در زمینه قاچاق مواد مخدر توسط دستگاه‌های فرهنگی در جامعه یک ضرورت محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha