درمان اعتیاد تحکیم بنیان خانواده را به دنبال دارد
کد خبر: 4055777
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

درمان اعتیاد تحکیم بنیان خانواده را به دنبال دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تاکید کرد: درمان اعتیاد می‌تواند باعث تحکیم بنیان خانواده شود و بی‌تردید برای تحقق این امر همه باید پای کار باشند.

اعتیاد

یعقوب شیویاری، مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، درمان اعتیاد یکی از موضوعاتی است که بیمه سلامت در استان زنجان آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: در همین راستا قرارداد اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان با مراکز درمان اعتیاد در استان طی سال‌جاری استمرار دارد.

وی با بیان اینکه این قرارداد از این حیث دارای اهمیت است که درمان اعتیاد در جامعه می‌تواند رشد و شکوفایی را در ابعاد مختلف به همراه داشته باشد، اظهار کرد: طبق این قرارداد و با توجه به استمرار ردیف اعتباری مربوط به پوشش بیمه پایه سلامت معتادان در قانون بودجه سال‌جاری کل کشور، ارائه خدمات درمان معتادان به مواد مخدر امسال ادامه خواهد داشت.

این مسئول با یادآوری اینکه بیمه سلامت در استان زنجان تعهدات دیگری نیز در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: مداخلات روان‌شناختی فردی و مداخلات روان‌شناختی گروهی در این افراد نیز جزو تعهدات بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص تعداد مراجعه معتادان در سال گذشته به مراکز ترک اعتیاد، یادآور شد: در این خصوص ۶۱۲۵ مورد مراجعه داشتیم که این تعداد افراد به ۱۶ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha