آزادسازی 767 زندانی نیازمند در فارس
کد خبر: 4050193
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

آزادسازی 767 زندانی نیازمند در فارس

طبق اعلام رئیس کل دادگستری فارس در سال گذشته این سازمان با همت خیران زمینه آزادی 470 نفر را فراهم کرد و تعداد 297 نفر نیز از طریق کمیسیون عفو آزاد شدند.

جشن گلریزان، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان فارس امروز، 28 فروردین با حضور مسئولان و خیران نیک‌اندیش استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم، ماه رمضان و برگزاری جشن معنوی گلریزان را فرصتی برای برای تزکیه و شکرگزاری برخورداری از نعمات دانست و گفت: شکرانه برخورداری از الطاف و نعمات خداوند کمک و یاری‌رسانی به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه ایام ماه مبارک رمضان و هفته رسیدگی به محرومان و مظلومان بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان در حد بضاعت است، به تشریح اقدامات صورت گرفته در سال گذشته توسط ستاد دیه استان پرداخت و افزود: دادگستری فارس با همت خیران زمینه آزادی 470 نفر را فراهم کرد و تعداد 297 نفر نیز از طریق کمیسیون عفو آزاد شدند.

موسوی بیان کرد: در سال گذشته با استفاده از تأسیسات حقوقی همچون آزادی مشروط 838 نفر و تعلیق اجرای مجازات 558 نفر از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

وی همچنین از تخفیف مجازات و اخذ رضایت از شکات 748 زندانی، تعویق صدور حکم 34 نفر و آزادی تحت مراقبت الکترونیک 240 محکوم در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با پذیرش اعسار 489 نفر زمینه آزادی این تعداد زندانی از زندان‌های استان فراهم شد و تعداد 20 هزار و 305 نفر نیز با صدور دستور قضایی به مرخصی اعزام شدند.

رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که در سال جدید در مجموعه قضایی با همت قضات اجرایی خواهد شد، اعطای تسهیلات قضایی پابند الکترونیک به دو هزار نفر از زندانیان واجد شرایط در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

موسوی تأکید کرد: دستگاه قضایی به لحاظ قانونی در زمینه کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در خط مقدم قرار دارد و خیران می‌توانند ضمن کمک به هم‌نوعان گرفتار در زندان، اجرای برنامه‌های حمایتی دستگاه قضایی را پشتیبانی کنند.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان فارس نیز در این مراسم گفت: هم‌اکنون ۸۴۸ زندانی جرائم غیر عمد با ۴۰۰ میلیارد تومان در زندان هستند.

وی افزود: سال گذشته ستاد دیه ۴۷۰ زندانی را با ۲۳۰ میلیارد تومان بدهی آزاد کردند که از این مبلغ شکات از ۹۳ میلیارد تومان از طلب خود گذشت کرده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه همچنین دستگاه قضا ۱۰۵ میلیارد تومان را با اعسار کمک کردند و ۱۳ میلیارد هم از بانک‌ها برای زندانیان تسهیلات دریافت شد، گفت: سال گذشته سپاه فجر استان هم در  هشت مرحله ۷۰۰ زندانی را آزاد و از ورود  ۵۰۰ نفر به زندان جلوگیری کرد.

انتهای پیام
captcha