دوره آموزشی مدیران و مربیان نهضت قرآنی نورالثقلین در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 4042828
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

دوره آموزشی مدیران و مربیان نهضت قرآنی نورالثقلین در زاهدان برگزار شد

همایش یک روزه نهضت قرآنی نورالثقلین، با حضور بیش از ۸۰ نفر از مربیان و مدیران خانه‌های قرآن در زاهدان برگزار شد.

دوره آموزشی مدیران و مربیان نهضت قرآنی به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، مهدی علی محمدی، رئیس اداره امور قرانی تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: همایش آموزشی، ویژه مربیان و مدیران خانه‌های قرآنی و دین و زندگی،  با شرکت ۸۰ نفر از مربیان و مدیران خانه‌های قرآنی و خانه‌های دین و زندگی شهرستان زاهدان، روز 21 اسفندماه در مجموعه تفریحی، فرهنگی باغ ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد.

­رئیس اداره امور قرانی استان افزود: این همایش به منظور تشریح طرح نورالثقلین و همچنین با هدف آشنایی مربیان با سبک و نحوه اجرای طرح مذکور برگزار شد.

­مهدی علی محمدی، در افتتاحیه این دوره که با حضور معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، افزود: رویکردهای اصلی طرح نورالثقلین، تربیت بر محور محتوا و مفاهیم قرآنی است که در آن خانواده به عنوان اصلی‌ترین بستر تربیتی در نظر گرفته شده است، لذا از مهمترین شعارهای نورالثقلین می‌توان به «قرآن کتاب زندگی، اهل بیت الگوی زندگی» اشاره کرد.

­وی همچنین اظهار کرد: از سیاست‌ها و راهبردهای مهم نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین، مردمی بودن جلسات خانگی و هماهنگی با زیست بوم فرهنگی و اجتماعی، ضمن اهتمام ویژه به بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و منطقه‌ای و تربیت محور بودن برنامه‌ها و فعالیت‌ها و استفاده از نیروهای مومن، متخصص و انقلابی و پرهیز از تصدی‌گری توسط ارگان‌ها و سازمان‌ها و رعایت اصل سادگی در ایجاد جلسات خانگی، پرهیز از تکلف و سختی انگاری در این امر، اهتمام به تلاوت قرآن کریم و ارائه برنامه‌های تفسیری و معارفی با محوریت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و بیان احکام شرعی در راستای غنابخشی محتوای جلسات توسط مربی جلسات است.

همچنین در این همایش، معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، ضمن صحبت در زمینه واگذاری امور فرهنگی به بخش مردمی با تکیه بر توان خانه‌های قرآن، خانه‌های دین و زندگی و جلسات خانگی افزود: از اهداف مهم اینگونه طرح‌ها، ایجاد فرهنگ قرآنی در خانواده ها با بهره‌مندی از معارف قرآن و اهل بیت(ع) و همچنین ایجاد و توسعه شبکه اجتماعی مردم نهاد با محوریت خانواده‌های قرآنی و تقویت و ارتقای سطح محتوایی و نگاه تربیتی به جلسات خانگی قرآن است.

حجت‌الاسلام جهانشاهی، ضمن تقدیر از حضور موفق تشکل‌های مردم نهاد در اجرای امور فرهنگی، تأکید کرد: خانه‌های دین و زندگی صدای رسای مقام معظم رهبری به آحاد مردم باشند.

وی گفت: طرح خانه‌های دین و زندگی باید همانطور که مردمی آغاز شده، مردمی بماند و نباید تبدیل به فضای برخی هیئت‌ها و مساجد شود که هیچ کاری به مردم نداشته و مردم تنها مخاطب آنها بوده و مشارکتی در امورات آنان ندارند. وقتی به مردم وصل شدید و کار را از خود بدانید، روز به روز شاهد رشد امورات بوده و کار توقف نخواهد کرد.

 این همایش، با صحبت چند تن از مدرسان طرح نورالثقلین در خصوص اهداف و چگونگی شروع اجرای طرح، ادامه و در پایان در ساعت ۱۴ با پذیرایی از مدعوین و صرف ناهار پایان پذیرفت.

انتهای پیام
captcha