یادواره ۱۳ دانش‌آموز شهید منطقه طرهان برگزار شد
کد خبر: 4042716
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

یادواره ۱۳ دانش‌آموز شهید منطقه طرهان برگزار شد

همزمان با روز بزرگدشت شهدا، یادواره ۱۳ شهید دانش‌آموز منطقه طرهان امروز، ۲۲ اسفند برگزار شد.

یادواره ۱۳ دانش‌آموز شهید منطقه طرهان برگزار شدبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز، ۲۲ اسفند در یادواره ۱۳ شهید دانش‌آموز منطقه طرهان کوهدشت در سخنانی با بیان اینکه وظیفه همه ما، خانواده‌های شهدا و همکاران فرهنگی، ادامه راه شهدا و انتقال پیام‌ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی است، گفت یقینی‌ترین واژه و یا موضوع، موضوع مرگ است و هیچ پدیده‌ای به اندازه مرگ در فرهنگ اسلامی و قرآنی یقینی نیست.

وی افزود: وفات و مرگ یعنی گذشتن از یک مرحله به مرحله دیگر و مرگ هم در فرهنگ ایرانی و هم در فرهنگ اسلامی به معنای نیستی و نابودی نیست اما مفهوم مرگ برای شهیدان متفاوت است.

سهرابی اضافه کرد: انسان‌های عادی هیچ‌کدام به دنبال مرگ نخواهیم رفت و منتظر آن نیستیم، اگر هم منتظر مرگ باشیم به استقبال آن نمی‌رویم، اما شهیدان تنهاترین انسان‌هایی هستند که خود از همه تعلقات دنیوی به صورت دفعی بریده‌اند و به پیشواز مرگ رفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه سالکان و افرادی که در راه طریقت هستند این مقام را با سختی و مشقت فراوان به دست می‌آورند، گفت: شهید به صورت دفعی و یک باره از همه تعلقات می‌گذرد و به خدا وصل می‌شود ارزش والای شهیدان نسبت به دیگر افراد در همین نکته نهفته است. 

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا هم به واسطه این رنجی که از هجران عزیزان خود کشیده‌اند اجر عظیم دارند، اظهار کرد: اجر خانواده‌های شهیدان اگر بیش از شهدا نباشد کمتر از آنها نیست که به خاطر قرب الی‌الله این داغ را تحمل می‌کنند و ما وظیفه داریم پیام شهدا که همانا ایثار و شهادت است را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با یادآوری اینکه هیچ بستری بهتر از مدرسه برای انتقال ارزش‌های شهادت و ایثار نخواهد بود، گفت: طرهان از نظر آمار جمعیت بخش کوچکی است اما مردمانی بزرگ و دریا دل دارد، منطقه‌ای است عالم‌پرور که در آن برادری، اخلاص، صمیمیت و همراهی مردم و مسئولان در کنار هم دیده می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه این صفا و صمیمیت با پشتوانه جنگ و جهاد و رزم و با ضمیمه علم و دانش این مردم شریف، نجیب و بزرگوار است، اضافه کرد: طرهان ۷۲ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده که ۱۳ تن از این شهدا از قشر دانش‌آموز هستند که این خود نشان دهنده عمق تفکر، بصیرت و دانایی، میهن پرستی و اسلام دوستی مردمان این منطقه است.

در ادامه این یادواره شهدا، یوسفی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران گفت: امسال در راستای برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید والامقام استان لرستان دو یادواره شهدای دانش‌آموز در استان برگزار شد، که پس از یادواره شهرستان بروجرد امروز شاهد برگزاری یادواره ۱۳ شهید دانش‌آموز منطقه طرهان بودیم. 
 
وی افزود: در استان لرستان حدود هزار و صد شهید دانش‌آموز و فرهنگی داریم که ۸۰۰ نفر از این تعداد، شهدای دانش‌آموز هستند. 

انتهای پیام
captcha