۸۴ مربی تخصصی مهدویت در لرستان فعالیت دارند
کد خبر: 4041736
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

۸۴ مربی تخصصی مهدویت در لرستان فعالیت دارند

مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) لرستان با اشاره به فعالیت ۸۴ مربی مهدویت در این استان، گفت: همزمان با نیمه شعبان رژه خودرویی از میدان امام حسین(ع) تا میدان ۲۲ بهمن خرم‎آباد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود(عج) لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) لرستان، امروز، ۱۸ اسفند در شورای سیاست‌گذاری فعالیت‌های مهدوی لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تشریح برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نیمه شعبان در لرستان، اظهار کرد: به‌مناسبت نیمه شعبان ۳۱۳ نهال درخت از سوی یگان ویژه کاشته می‌شود کمااینکه برخی باغداران درختان باغات خود را وقف مهدویت کرده و درآمد آن را صرف معارف مهدوی می‌کنند.

وی به برگزاری مسابقات مجازی، مسابقات کتابخوانی، موشن‌گرافی و تایپوگرافی به‌مناسبت نیمه شعبان در لرستان اشاره کرد و گفت: کتاب «ره افسانه» که نقد و بررسی یکی از فرقه‌هاست به‌عنوان یکی از منابع مسابقات کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

چراغی توزیع غذا، گوشت گرم و بسته‌های معیشتی بین فقرا را از دیگر ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان در لرستان دانست و با بیان اینکه در نشر معارف مهدویت کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی مهدویت برگزار می‌شود، اضافه کرد: ۸۴ مربی تخصصی مهدویت در سطح استان لرستان فعالیت دارند.

مدیر بنیاد مهدویت لرستان ایستگاه مهدوی و طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان در لرستان برشمرد و گفت: برای ایجاد نشاط معنوی در جامعه برنامه‌هایی با عنوان دهه شعبانیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی مهدویت طی دو هفته در شهرستان ازنا، افزود: کلاس‌های آموزشی با موضوع مهدویت برای اقشار مختلف برگزار می‌شود.

چراغی از برگزاری جام فوتسال با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان با عنوان جام مهدوی خبر داد و اضافه کرد: نورافشانی شب نیمه شعبان، تجلیل از خانواده‌های شهدایی که در نیمه شعبان به شهادت رسیده‌اند از اهم برنامه‌های نیمه شعبان در لرستان است.

مدیر بنیاد مهدویت لرستان برگزاری رژه خودرویی از میدان امام حسین(ع) تا میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد با همراهی هیئت پرچم، اجرای گروه سرود سیار که در مناطق مختلف شهری و ضبط برنامه‌ اساتید مهدویت توسط صداوسیما را از دیگر ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان در لرستان دانست و گفت: در همین راستا نمایشگاه دانش‌آموزی با موضوع مهدویت در مصلی الغدیر خرم‌آباد برپا و شب شعر انتظار نیز از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‎شود.

انتهای پیام
captcha