ایجاد ۹۱ یادمان برای شهدای جاویدالاثر لرستان
کد خبر: 4040382
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

ایجاد ۹۱ یادمان برای شهدای جاویدالاثر لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به وجود ۱۸۲ شهید جاویدالاثر در لرستان، گفت: تاکنون یادمان ۹۱ شهید جاویدالاثر استان لرستان ایجاد شده است.

محمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، امروز، ۱۴ اسفند در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب و شرایط آن زمان که مردم به هر شکلی در پیروزی انقلاب نقش داشته، آسیب‌هایی را متحمل شده و عزیزان خود را از دست داده بودند بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی ارائه خدمات بی‌منت به جامعه ایثارگری راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۲ اسفند، روز تأسیس بنیاد شهید با عنوان روز شهید نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: اصحاب رسانه پُل ارتباط بین مردم و سازمان‌ها هستند و در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

زرین‌جویی با بیان اینکه کار در بنیاد شهید سنگین اما مقدس است وظیفه تک‌تک آحاد جامعه را ترویج فرهنگ شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا دانست و افزود: آسایش و آرامش ما مرهون خون شهداست؛ در هفته شهدا برنامه‌های ارزشمندی داریم که باید توسط اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتری انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه پایان سال آینده کنگره شهدای لرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان در طول سال برگزار می‌شود که در سال‌ جاری ۲۳ هزار و ۷۸۶ دیدار در قالب طرح سپاس برگزار شده است.

وی به ملاقات‌های عمومی با جامعه ایثارگران در دوشنبه‌های هر هفته اشاره کرد و گفت: در طول سال‌ جاری هزار و ۸۹۶ ملاقات با جامعه ایثارگران در محیط کار انجام شده که در مقایسه به سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.

زرین‌جویی با اشاره به وجود ۵۸۵ گلزار شهدا و وجود ۱۸۲ شهید جاویدالاثر در لرستان، بیان کرد: تاکنون ۸۱ یادمان شهدای جاوید‌الاثر ایجاد شده و ۹۱ یادمان دیگر باقی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به ساماندهی ۸۵۰ مزار شهید در این استان گفت: برای ساماندهی کامل مزارهای شهدای لرستان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ کمیته ذیل کنگره شهدای لرستان تشکیل شده است، ادامه داد: در جهش تولید مسکن ۵ درصد به ایثارگران اختصاص پیدا کند کمااینکه سال گذشته از محل تسهیلات تبصره‌ای مسکن ۶۵۲ نفر از ایثارگران از این تسهیلات استفاده کردند که این رقم در سال‌ جاری به ۱۲۹۳ نفر رسیده است و تسهیلات مذکور به لحاظ ریالی نیز چند برابر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۲۲۹ نفر از ایثارگران لرستان تحت پوشش بیمه عمر هستد، اضافه کرد: طبق قانون حداقل ۲۵ و حداکثر ۳۰ درصد سهمیه استخدام‌ها به جامعه ایثارگری تعلق دارد و گله‌مندی ما از دستگاه‌های اجرایی در عدم توجه به جذب جامعه ایثارگران است.

زرین‌جویی با بیان اینکه در سال‌ جاری برای هزار و ۲۸۲ نفر از جامعه ایثارگران لرستان حق معیشت جامعه ایثارگران برقرار شد که نسبت به سال گذشته ۲۹۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: همه اطلاعات بنیاد شهید در سامانه سجایا بارگذاری می‌شود که باید اطلاعات بروزرسانی شود و در این راستا ۱۲۰۰ مورد اصلاحات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان ۱۹ هزار و ۹۶۸ نفر از ایثارگران لرستان تحت پوشش بیمه پایه و ۴۷ هزار و ۴۲۵ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، از تشکیل کمیته نظارت بر حسن انجام تعهدات بیمه‌ای خبر داد و افزود: در سال‌جاری کمیسیون تعیین درصد جانبازان طی چند مرحله برگزار شد و ۶۰۰ نفر تعیین درصد شد این در حالی است که ۳۲ هزار نفر از ایثارگران لرستان از مشاوره‌های حقوقی و معاضدت‌های حقوقی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از چاپ ۸۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت طی دو دهه گذشته در لرستان خبر داد و گفت: تهیه تاریخ شفاهی ۹۰۰ نفر از والدین شهدا انجام شده و ۲۱۵ مورد نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام
captcha