اختتامیه مسابقه کتابخوانی «حسنیه در دربار هارون» در قزوین برگزار شد
کد خبر: 4039540
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

اختتامیه مسابقه کتابخوانی «حسنیه در دربار هارون» در قزوین برگزار شد

اختتامیه مسابقه کتاب‌خوانی «حسنیه در دربار هارون» که به مناسبت اعیاد ماه رجب به همت بنیاد غدیر استان قزوین صورت گرفته بود برگزار شد.

اختتامیه مسابقه کتابخوانی

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم اختتامیه مسابقه کتاب‌خوانی «حسنیه در دربار هارون» با حضور قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین امروز نهم اسفند در بنیاد غدیر قزوین برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

محسن حق‌شناس، دبیر بنیاد غدیر در استان قزوین در این برنامه با بیان هدف از برگزاری این مسابقه اظهار کرد: بین مبعث و غدیر ارتباطی وجود دارد و در واقع روح انقلاب حضرت پیامبر اسلام (ص)؛ ولایت حضرت امیر است و تمام اتفاقاتی که در دین مبین اسلام رخ داد به حضرت امیر منسوب می‌شود.

وی به برنامه‌های مختلف بنیاد غدیر اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره شعر علوی، جشنواره شعر کمیل، جشنواره خوشنویسی از جمله برنامه‌های ما بود و برای اولین بار بود که ۱۲ استاد برتر خوشنویسی قزوین کنار هم جمع شدند و در همان جلسه کتابت کردند و توانستیم سند فاخر خوشنویسی در استان داشته باشیم.

این مسئول اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های میلاد نور اینکه در ۶۳ مسجد استان برنامه‌های متنوعی انجام شد آذین‌بندی شهر توسط سازمان زیباسازی شهرداری به نحو احسن انجام شد و ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع و ۱۶۰۰ بسته معیشتی به دست آن‌ها رسید.

وی بیان کرد: مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «حسنیه در دربار هارون» برگزار کردیم، حسنیه کنیز یک مرد بازرگان از کودکی شاگرد امام صادق (ع) بود و از شیعیان امام علی (ع) که مورد غضب خلفا قرار می‌گیرد حسنیه در اثبات ولایت امیر در دربار هارون مناظراتی با بزرگان اهل تسنن انجام می‌دهد.

حق‌شناس با اشاره به تعداد شرکت‌کننده‌ها در این مسابقه خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که برای ما این تعداد شرکت‌کننده رکورد خوبی بود. از همه جای کشور در این مسابقات حضور داشتند و امروز در محضر حاضرین مسابقه قرعه‌کشی می‌شود.

وی افزود: امروز به سه نفر از کسانی هستند که ۱۰۰ در صد سوال‌ها را جواب دادند یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و شرکت‌کنندگانی که ۹۵ درصد از سؤال‌ها را پاسخ دادند یعنی فقط یک سؤال را پاسخ ندادند ۴۰۰ هزار تومان و بقیه افراد که ۸۰ درصد پاسخ را دادند جوایز ۳۰۰ هزار، ۱۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی اهدا می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: علاوه بر قرعه‌کشی ملی و سراسری برای شرکت‌کنندگان قزوینی قرعه کشی جداگانه‌ای صورت می‌گیرد. دوستان قزوینی ۷۰۰ نفر در این مسابقه شرکت داشتند که به قید قرعه به نفر اول ۵۰۰ هزار تومان نفر دوم ۴۰۰ هزار تومان و به نفر سوم ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود همچنین به ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان به‌قیدقرعه ۱۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.

وی افزود: مجموع جوایزی که امروز اهدا می‌شود به تعداد سن پیامبر اسلام (ص) یعنی ۴۰ عدد هست و مجموع جوایز به لحاظ ریالی تقریباً ۲۵ میلیون تومان می‌شود. ضمن اینکه کوچک‌ترین شرکت‌کننده در مسابقه ۷ ساله بوده و تا سن ۶۵ سال هم از خانم‌ها و آقایان در این مسابقه شرکت داشته‌اند.

این عضو شورای شهر قزوین گفت: اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و پوستر انجام شد و کتاب به‌صورت مجازی در اختیار مردم قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمودی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع غدیر سرشاخه امامت است؛ تصریح کرد: نهج‌البلاغه استمرار یک حاکمیت و تمدن از کلام امیرالمؤمنین (ع) است؛ نهج‌البلاغه از کتابخانه‌ها باید خارج و در سطوح زندگی‌ها منتشر شود که نیاز به کار فرهنگی هنری دارد.

وی افزود: باید این امکان فراهم شود که خوشنویسی شعر و کلمات منثور حضرت امیر (ع) را داشته باشیم و در همه منازل، ادارات و سازمان‌ها و در سطح شهر به نمایش و در معرض دید گذاشته شود، تکلیف ما این است که با ظرافت‌های هنری و با نگاه خاصی در مورد موضوع غدیر و نهج‌البلاغه بین عموم مردم آموزش داشته باشیم که در حوزه فردی راهگشاست و در حوزه حاکمیتی و مدیریتی چراغ راه هست.

به گزارش ایسنا، تعداد ۱۴۱ نفر ۱۰۰ درصد سوال‌ها را پاسخ داده بودند و تعداد ۱۲۸۷ نفر از شرکت‌کننده‌ها ۷۰ درصد سؤال‌ها را پاسخگو بودند.

جایزه یک‌میلیون تومانی به نفرات اول سارا شیری از تهران، سید حسین حاجی‌زاده از بافق یزد و محمدمهدی امانی از محمدیه قزوین تعلق گرفت. همچنین مصطفی مرتضی کمری از همدان، سید حسین موسوی راد از قم و لادن چین آوه از فارس از میان افرادی که به ۹۵ درصد سؤالات پاسخ داده بودند به قید قرعه انتخاب شدند.

در این مسابقه ۷۰۰ نفر قزوینی شرکت داشتند که به قید قرعه به ریحانه ابراهیمی از محمدیه قزوین، مرضیه اکبری از محمدیه قزوین و سجاد محمودی از البرز قزوین جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha