برگزاری وبینار «سیره پیامبر مهربانی و سبک زندگی اسلامی» در کردستان
کد خبر: 4039511
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

برگزاری وبینار «سیره پیامبر مهربانی و سبک زندگی اسلامی» در کردستان

وبینار فرهنگی «سیره پیامبر مهربانی و سبک زندگی اسلامی» از سوی دانشگاه پیام نور کردستان و با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی استان به مناسبت عید مبعث پیامبر(ص) برگزار شد.

مبعث پیامبر اکرم(ص)

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 9 اسفندماه در وبینار فرهنگی با عنوان «سیره پیامبر مهربانی و سبک زندگی اسلامی» که به همت دانشگاه پیام نور کردستان و با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی استان به مناسبت عید مبعث پیامبر(ص) برگزار شد، گفت: سیره زندگی حضرت محمد(ص) در ساده‌زیستی، نرم‌خویی، تواضع، صبر و متانت ایشان در همه عرصه‌ها باید الگوگیری شود.

وی افزود: همه اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان در جامعه اسلامی موظف با تأسی از سیره زندگی پیامبر اسلام(ص) باید بتوانند در جلسات و مباحث خود جانب ادب و احترام را نگه داشته و از سبک زندگی ایشان الگوی واقعی بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: بی‌شک الگو گرفتن از بزرگان دین مبین اسلام مهم‌ترین عامل و شاخص در دستیابی به رشد و توسعه در همه حوزه‌ها اعم از اقتصادی و فرهنگی است.

یعقوب احمدی، رئیس دانشگاه پیام نور کردستان در این وبینار اظهار کرد: در برهه کنونی آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) امری ضروری است که این مهم باید در مدارس بسیار مورد توجه قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید روز هب روز در حال ترقی و پیشرفت باشد، افزود: حضرت محمد(ص) همواره بر کسب علم و دانش تأکید کردند و اگر همه مسلمانان به توصیه‌ها و تأکیدات ایشان عمل کنند بی‌شک جامعه اسلامی مترقی خواهیم داشت.

عثمان یوسفی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان هم در این وبینار علاوه بر پرداختن به ویژگی‌های بارز رسول‌الله در زندگی به قرائت شعری در ستایش صفات عالیه پیامبر اسلام پرداخت.

حجت‌الاسلام مهدی طهماسبی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان کردستان هم در ادامه به ساده‌زیستی، تواضع و فروتنی پیامبر گرامی در طول زندگی مبارکشان اشاره کرد و یادآور شد: با وجود شأن و منزلت والای پیامبر(ص)، ایشان عاری از هرگونه تکبر بودند و خیلی از غیر مسلمان‌ها به دلیل خصلت‌های پسندیده آن حضرت به اسلام گرویدند.

انتهای پیام
captcha