گرامیداشت روز امور تربیتی در ارومیه
کد خبر: 4039466
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

گرامیداشت روز امور تربیتی در ارومیه

مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی با حضور نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌غربی و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ارومیه برگزار شد.

برگزاری آئین گرامیداشت روز امور تربیتی در ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، 9 اسفند  در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی اظهار کرد: در سند تحول آموزش و پرورش مهم‌ترین مسئله تربیت نسل جدید با حیات طیبه است که از قرآن کریم اتخاذ شده و خداوند سبحان فرموده است: «هر کسی اعمال صالح انجام دهد و ایمان به خداوند داشته باشد او را حیات طیبه اعطا خواهیم کرد».

وی افزود: آموزش و پرورش باید افرادی را تربیت کند که اهل عمل صالح باشند و عصاره سند تحول در آموزش و پرورش ایجاد حیات طیبه بوده و وظیفه مسئولان آموزش و پرورش رساندن این سند به سرانجام است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: خداوند سبحان حیات طیبه را یک درخت پاک عنوان می‌کند که ریشه‌های ثابت و محکمی دارد و شاخه‌ها آن به سمت آسمان در حال سر کشیدن است و این درخت میوه‌های خود را هر موقعی به اذن خود بار می‌آورد و خداوند تربیت انسان را به کاشت یک نحالی که دارای شاخ و برگ و میوه‌های زیاد است، تشبیه می‌کند.

وی ادامه داد: احسان، مبارزه با ظلم، دستگیری از نیازمندان و کمک به پدر و مادر چیزهایی است که در آموزش و پرورش به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و خداوند در وجود ما ظرفیت‌های زیادی را قرار داده و اگر متولیان تربیتی بتوانند این قوه و ظرفیت‌های وجود دانش‌آموزان را به فعلیت برسانند کار عظیمی انجام داده‌اند که در این صورت انسان اوج خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: انسان می‌تواند به جایی برسد که از خداوند جمیع خیر دنیا و آخرت را بخواهد و انسان یک استعداد و ظرفیتی دارد که به تنهایی می‌تواند خیرات دنیا و آخرت را از پروردگار بگیرد و این مختص شخص خاصی نیست و هیچ وقت اهل بیت ما را به چیزی که دست نیافتنی باشد سوق نداده‌اند.

وی گفت: در زیارت عاشورا که کلام معصومی و عرشی است و فرشتگان با آن امام حسین (ع) را زیارت می‌کنند، از خداوند می‌خواهیم که ما را به مقام محمودی که اهل بیت نزد خداوند دارند برسانند و لذا می‌توانیم به جایی که اهل بیت(ع) در آنجا قدم گذاشتند برسیم.

انتهای پیام
captcha