آمار جان‌باختگان کرونایی لرستان به ۲۷۴۲ نفر رسید
کد خبر: 4039159
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
از ابتدای شیوع کرونا

آمار جان‌باختگان کرونایی لرستان به ۲۷۴۲ نفر رسید

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لسرتان گفت: طی شبانه‌روز گذشته با فوت سه بیمار کرونایی در لرستان آمار قربانیان کرونا در استان به دو هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

مریم کوشکی، دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، هشتم اسفند در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در لرستان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته با فوت سه بیمار جدید آمار قربانیان کرونا در لرستان به دو هزار و ۷۴۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه با شناسایی ۱۹۴ بیمار جدید آمار مبتلایان قطعی به کرونا در لرستان به ۲۱۳ هزار و ۸۸ نفر افزایش یافت، افزود: در مراکز درمانی استان ۳۴۴ بیمار کرونایی بستری هستند.

کوشکی با بیان اینکه تاکنون 88.4 درصد لرستانی نوبت نخست، 77.8 درصد نوبت دوم و 30.9 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: شهر‌ستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز، پلدختر و ازنا در وضعیت قرمز کرونایی و دورود، دلفان، سلسله و رومشکان در وضعیت نارنجی و چگنی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

بهرام دلفان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه کودکان پنج سال به بالا هم می‌توانند واکسن کرونا تزریق کنند، گفت: ۴۹ درصد مردم استان از ماسک استفاده نمی‌کنند و در حال حاضر آمار مرگ و میر‌ها و نیز تعداد مبتلایان دو برابر شده است؛ چنانچه آمار مرگ و میر سویه امیکرون در لرستان روزانه چهار نفر است.

انتهای پیام
captcha