جامعه کارگری دورود 61 شهید را تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 4039129
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲

جامعه کارگری دورود 61 شهید را تقدیم انقلاب کرده است

در دوران دفاع مقدس 160 نفر از کارگران شهرستان دورود به جبهه اعزام‌ شده‌اند و این شهرستان 9 بار مورد حمله موشکی نیرو‌های بعثی قرار گرفت که 61 نفر از جامعه کارگری این شهرستان در بمباران شهر و جبهه‌ها به درجه شهادت نائل آمدند.

شهدای کارگر دورودبه گزارش ایکنا از لرستان، کمتر کسی هست که نام دورود را بشنود و کارخانه سیمان به ذهنش تبادر نکند، کارخانه‌ای که چرخ آن سال‌هاست به دست کارگران زحمت‌کش و پرتلاش می‎چرخد و در خدمت اقتصاد و سازندگی ایران اسلامی است.

کارخانه سیمان، اولین مرکز کارگری بود که مورد اصابت بمب‌های عراقی قرار گرفت، تأمین سیمان برای خدمات پشتیبانی و مهندسی رزمی نظیر پل و سنگرسازی در مناطق عملیاتی از جمله فعالیت‌های کارخانه سیمان دورود بود.

یکصد و شصت نفر از کارگران کارخانه سیمان، شرکت فارسیت، راه‌آهن، شهرداری و فولادچدن به جبهه‌ها اعزام شدند که تعدادی از این کارگران به مقام شهادت نائل آمدند که حسین لک اولین شهید از جامعه کارگری شهرستان دورود بود که در سال 1359 به شهادت نائل آمد.

از دیگر شهدای کارگر دورود می‎توان از صفر سالاروند، ماشاءالله و رضا آسترکی، نصرت‌الله احمدوند، نوبخت احمدی، احمد اسفندیاری، نادرقلی افشار، حجت‌الاسلام مصطفی انصاری، اردشیر ایازی، ماشاءالله امیدی، امیر و موسی باجلان، غلام‌عباس باکان، محمدجعفر بهلولی، امرالله و امیدعلی‌ بیات، علی‎حسین بیاتی، عزت‌الله و محمدحسین پاپی، علی‌اکبر پیروز، محمدرضا ترک، نبی‌الله حاجیوند، کرم‌علی حسینیان شفیق، علی‌رضا حیدری، قنبرعلی زندلشنی، صفر ساکی، اکبر سالاروند، محمدمراد و علی‌حسین سالاروند، حجت‌الله سروندی، عباس‌علی شریفی‌‎قروه، نبی‌الله فرامرزی، لطفعلی و اسدالله کرنوکر، غلامرضا گودرزی، محمد لشنی، حسین لیریایی‌نژاد، علی ماهرویی نام برد.

همچنین رضا مقدسی، حجت‌الله و سیدرحمان موسوی، راه‌علی میرزایی، اصغر نباتی، رحمان نصیری، عظیم نقدی‌نژاد، کریم نیک‌آبی، درویش هداوند، غلامرضا و فضل‌الله یاراحمدی، رضا کر، احمد و صفر فلاحی، عباس سالمی‌چکانی، امیدعلی خسروی، بهروز رحمتی، عبدالمحمد خبازی، حبیب‌الله خالقی، احمد اسفندیاری، خدامراد مرادپوردوآبی، قیانی شمس‌چکانی از دیگر شهدای جامعه کارگری دورود هستند.

 

انتهای پیام
captcha