تبیین دستاوردهای انقلاب جهاد است/ دشمن آنچه می‌خواهد روایت می‌کند
کد خبر: 4035234
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۷

تبیین دستاوردهای انقلاب جهاد است/ دشمن آنچه می‌خواهد روایت می‌کند

امیرعلی‌ حیدرامیری، تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با تأکید بر توجه به جهاد تبیین گفت: روایت دشمن روایتی دروغین و بر مبنای خواسته‌های خود است به طوری‌که جای جلاد و شهید، ظالم و مظلوم عوض می‌شود.

امیر علی‌حیدر امیری، تحلیلگر مسائل سیاسیامیرعلی‌ حیدرامیری، تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به ضرورت محقق شدن جهاد تبیین در انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) در سال ۵۷ به پیروزی رسید و این انقلاب برای نسل دهه ۴۰، ۵۰ مشخص و محرز و دهه ۶۰ نیز دفاع مقدس و شرایط را به شکل محسوس درک می‌کردند.

وی با بیان اینکه که نسل دهه ۴۰ و ۵۰ کاملاً اعتقاد داشتند که رژیم پهلوی رژیمی خونریز است که منابع کشور را به غرب هدیه می‌داد، ادامه داد: در دوران پهلوی شش میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسید اما کار زیربنایی و عمرانی برای مردم انجام نمی‌شد این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد جنگ تحمیلی بودیم.

امیری با بیان اینکه نسل دهه هفتاد شرایط انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده و ممکن است در شناخت مباحث مربوط به انقلاب دچار سوءتفاهماتی شود، ادامه داد: تبیین روایتگری و آگاهی‌بخشی دستاوردهای انقلاب به نسل دهه هفتاد و بعد از آن ضرورت دارد که مقام معظم رهبری با درایت خود جهاد تبیین را مطرح می‌کنند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه اگر در تبیین، تفسیر و روایت‌گری انقلاب ضعیف باشیم دشمن آنگونه که می‌خواهد روایت می‌کند، خاطرنشان کرد: روایت دشمن روایتی دروغین و بر مبنای خواسته‌های خود است به طوری‌که در روایت دشمنان جای جلاد و شهید، ظالم و مظلوم عوض می‌شود کمااینکه در روایتگری دشمن، روایتگر فاسق است و کارش بر فریب و حقه استوار است.

وی با بیان اینکه دشمن ابزار رسانه قوی در دست دارد و صدها شبکه ماهواره‌ای در اختیار آنهاست، ادامه داد: امروزه دشمنان برای روایتگری خواسته‌های خود علاوه بر ابزار شبکه‌های ماهواره، سینمای هالیوود را در اختیار دارد و هر چه بخواهد آن را بیان می‌کند نه آنچه چه حق است و حقیقت دارد.

امیری با اشاره به درایت مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت جهاد تبیین، ادامه داد: نسل دهه هفتاد و بعد از آن باید علت انقلاب، چرایی، تداوم، نظام‌سازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی انقلاب را به شکل حقیقی و واقعی بشناسد که این امر با جهاد تبیین، بهره‌گیری از استدلال، آمار و ارقام خدمات انقلاب قابل انجام است.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه جهاد تبیین بر هر رسانه و قلم به دستی واجب است، ادامه داد: در جهاد تبیین باید حسین زمان و یزید زمان را معرفی کرد این در حالی است که امروز دنیا به دو قطبی یزیدیان و حسینیان تبدیل شده است.

امیری روایتگری و تبیین دستاوردهای انقلاب را نوعی جهاد دانست و ادامه داد: بچه‌های جبهه و جنگ، رسانه‌های انقلابی، سخنوران، خبرنگاران، روحانیت و اصحاب رسانه نباید بگذارند جای ظالم و مظلوم و جلاد و شهید عوض شود یا به معنای دیگر نگذاریم سردار سلیمانی‌ها دوباره ترور شخصیتی شود.

این مدرس دانشگاه  در پایان با بیان اینکه امروز جهان تشنه معارف اسلامی و مفاهیمی چون مقاومت، انسانیت، ایثار و گذشت است، گفت: در جهاد تبیین باید واقعیت‌ها را بیان کرد و نباید نسبت به جنگ رسانه‌ای دشمن وادادگی داشته باشیم.

خبرنگار: مهناز عالی‌نژادیان

انتهای پیام
captcha