موضع‌گیری‌های روشنگرانه‌ رهبری جایگاه زنان در نظام را معرفی می‌کند
کد خبر: 4034253
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

موضع‌گیری‌های روشنگرانه‌ رهبری جایگاه زنان در نظام را معرفی می‌کند

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون تمامی زنان و مردان این سرزمین است، افزود: فتوای راه‌گشای رهبر معظم انقلاب و موضع‌گیری‌های روشنگرانه‌ ایشان، جایگاه زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی را معرفی می‌کند.

حجت الاسلام علی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید علی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، ۱۷ بهمن‌ماه، در همایش «نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای آن» گفت: زنان با رعایت اصول اسلام، پوشش و حجاب اسلامی دوشادوش مردان، انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و با تحمل فشارهای سیاسی و مادی توانستند از مردان خود حمایت کنند.

وی اظهار کرد: خداوند زنان را مظهر جلال و آرامش دهنده‌ کانون خانواده معرفی کرده که عامل اصلی دوام، سکون و بقای زندگی سالم است و کسب این جایگاه مهم نیازمند علم بالا، اصلاح نفس، صبر و آرامش است.

فقیه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی مرهون تمامی زنان و مردان این سرزمین است، افزود: فتوای راه‌گشای رهبر معظم انقلاب و موضع‌گیری‌های روشنگرانه‌ ایشان، جایگاه زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی را معرفی می‌کند.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: زنان در فرهنگ غرب پایه‌گذار انحطاط، بدبختی و بیچارگی هستند اما در فرهنگ اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران زنان تبدیل به‌عنوان عناصر انقلابی، سازنده و عاملی مؤثر در کنار مردان در راستای شکوه، عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کنند.

فقیه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: زمانی‌که علما، فقها و مردان با غیرت نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاه چاله‌های خفقان دشمن بودند، زنان با شعور انقلاب اسلامی در پشت صحنه ایفای نقش کردند به‌گونه‌ای که ناظران صحنه‌های سیاسی از نقش چشمگیر و تلاش و کوشش بی‌نظیر آنها در تعجب بودند.

وی تأکید کرد: نقش زنان برای انتقال فرهنگ انقلاب به نسل‌های بعدی بیشتر از مردان احساس می‌شود لذا زنان باید احساس وظیفه و تکلیف کنند چراکه خطرات بسیاری جوانان ما را تهدید می‌کند و این موضوع می‌طلبد که همه‌ ما در این عرصه با تمام توان مبارزه کنیم.

فقیه در پایان یادآور شد: زنان باید برای انتقال مفاهیم انقلاب و دین اسلام سعی و تلاش بسیار زیادی داشته باشند چراکه اگر بخواهیم جامعه را حفظ کرده و به سوی اصول اولیه انقلاب حرکت کنیم باید به این موضوعات توجهی ویژه داشته باشیم و در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha