واگذاری مناطق راهبردی در رژیم پهلوی / مناصب حساس در اختیار صهیونیست‌ها بود
کد خبر: 4033835
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
رئیس حوزه علمیه دورود:

واگذاری مناطق راهبردی در رژیم پهلوی / مناصب حساس در اختیار صهیونیست‌ها بود

رئیس حوزه علمیه دورود واگذاری مناطق راهبردی کشور از جمله بحرین و کوه‌های آرارات را از اقدامات ننگین پهلوی دانست و گفت: در حکومت پهلوی مناصب حساس حکومتی در اختیار بهائیان و صهیونیست‌ها بود.

حجت‌الاسلام خورشیدوند، رئیس حوزه علمیه دورودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام خورشیدوند، رئیس حوزه علمیه دورود در نشست مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج استان لرستان که  شنبه، 16 بهمن با موضوع «بایدها و نبایدهای رسانه‌های انقلاب» ویژه فعالان سواد رسانه و طلاب مدارس علمیه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه رژیم پهلوی کارنامه سیاهی در زمینه دیکتاتوری، خودکامگی و استبداد محض دارد، گفت: در دوره طاغوت هر کسی دنبال عدل الهی بود و یا اعتراضی نسبت به اوضاع مملکت می‌کرد، توسط شاه شکنجه می‎شد و به زندان می‌افتاد.

وی با بیان اینکه در دوره طاغوت مردم جایی در حکومت نداشتند و شاه وابستگی کامل به قدرت‌های خارجی داشت، ادامه داد: از آنجایی‌ که رضاخان توسط انگلیسی‌ها به حکومت رسیده بود و محمدرضاشاه نیز سرسپرده آمریکا بود، لذا در دوره پهلوی ذلت کامل پادشاهان نسبت به قدرت‌های خارجی را شاهد بودیم.

حجت‌الاسلام خورشیدوند به رواج انواع فسادهای مالی، اخلاقی و ترویج اعتیاد به مواد مخدر در جامعه زمان شاه اشاره کرد و گفت: در دوره پهلوی مردم به حساب نمی‌آمدند و اگر انتخاباتی در کشور برگزار می‌شد مردم حق شرکت در انتخابات را نداشتند، مزدوران و وابستگان به رژیم معرفی می‌شدند و شناسنامه‌های مردم جمع‌آوری و خودشان افراد مورد نظر را به جای مردم انتخاب می‌کردند.

رئیس حوزه علمیه دورود ترویج خودکم‌بینی در بین ملت و بزرگ جلوه دادن غرب را از دیگر اقدامات سیاه حکومت پهلوی ذکر کرد و افزود: خودکم‌بینی معضلی است که استکبار آن را در بین کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه‌یافته ترویج می‌دهد تا به این وسیله غربی‌ها را در چشم مردم بزرگ جلوه دهد.

این مدرس سواد رسانه بی‌اعتنایی به پیشرفت‌های علمی، نابود کردن اقتصاد کشور در بخش صنعت و کشاورزی، وابستگی به واردات، نبود عدالت اجتماعی، بی‌اعتنایی به ارزش‌های اسلامی، سنت‌های الهی و اعتقادات مردم را از دیگر اقدامات سیاه حکومت پهلوی برشمرد و اضافه کرد: حکومت پهلوی حتی به قوانینی که خودش وضع می‌کرد نیز پایبند نبود.

وی با بیان اینکه حکومت پهلوی به‌ دنبال از بین بردن ریشه دین، مذهب شیعه و جایگزینی فرهنگ غرب به جای فرهنگ اسلامی و ایرانی بود، گفت: عوض کردن تاریخ شمسی به شاهنشاهی و برگزاری جشن‌های سلطنتی پُر هزینه بخشی از اقدامات حکومت پهلوی برای تضعیف فرهنگ اسلامی بود.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه در دوره طاغوت از وجود بهائیان و صهیونیست‌ها در پُست‌های حساس و کلیدی کشور استفاده می‎شد، ادامه داد: ابتذال و از بین بردن شخصیت و کرامت زن و تشویق زنان به بی‌بندوباری و همچنین تنزل دادن ارزش زن از دیگر اقدامات شوم رژیم پهلوی بود.

این کارشناس مذهبی جدا کردن بحرین که در آن زمان جزئی از ایران بود، بذل و بخشش کوه‌های آرارات به کشور ترکیه، تصویب کاپیتولاسیون را از دیگر اقدامات ننگین حکومت پهلوی بیان کرد و افزود: امام خمینی(ره) در برابر طاغوت ایستاد و بعد از آن علما و روحانیون و سپس توده مردم نیز با وی همراه شدند و توانستند طاغوت را شکست دهند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

این مدرس سواد رسانه از حکومت پهلوی به‌عنوان یک حکومت طاغوتی یاد کرد و گفت: در آیه 113 سوره هود «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ؛ و به كسانى كه ستم كرده‏‌اند متمايل مشويد كه آتش دوزخ به شما می‌رسد و در برابر خدا براى شما دوستانى نخواهد بود و سرانجام يارى نخواهيد شد» طاغوت معرفی شده است. رضاخان و محمدرضاشاه به‌ دلیل اینکه ظالم بودند و به ظالمانی مثل آمریکا و انگلیس تکیه می‌کردند، طاغوت بودند.

وی با اشاره به ایجاد شبهاتی در رابطه با بزرگ جلوه دادن خدمات حکومت پهلوی و ضعیف نشان دادن خدمات انقلاب اسلامی توسط رسانه‌های معاند، گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی داشته که یکی از این دستاوردها در حوزه جهانی شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‌هایی نظیر انگلیس و آمریکا و شوری بود.

رئیس حوزه علمیه دورود صف‌آرایی در مقابل قدرت‌های استکباری و انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: قبل از انقلاب، مظلومان از مستکبران هراس داشتند اما به برکت انقلاب اسلامی امروز مستکبران از مظلومان می‌ترسند.

وی باز کردن دریچه نور امید در دل مسلمانان جهان و الگوسازی برای ملت‌های مستضعف را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه جهانی ذکر کرد و ادامه داد: حمایت از مسلمانان آزاده و آزادی‌خواهان جهان، بیداری امت اسلامی، تشکیل حزب‌الله، صدور انقلاب و دفاع از مستضعفان، جهانی‌سازی دفاع از مردم مظلوم فلسطین از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه خارجی است.

حجت‌الاسلام خورشیدوند گفت: انقلاب اسلامی ایران در حوزه داخلی نیز دستاوردهای عظیمی داشته است که از جمله این دستاوردها می‌توان از سقوط حکومت شاهنشاهی، شکست دادن چپاول‌گران، تبدیل کردن ملت ایران به ملتی شجاع، جهادگر و نوع‌دوست، تبدیل ملت به ملتی حاضر و در صحنه، تبدیل ملت به ملتی با بینش و رشد سیاسی و پیروز بر نفس، شکل‌گیری نهادهای اسلامی، آزادی شرکت در انتخابات نام برد.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به خدمات ارزنده انقلاب اسلامی در بخش آب‌، برق و گازرسانی به روستاها، جاده‌سازی، بالا بردن عزت ایران و ایرانی در جهان، قطع دست مستشاران انگلیسی و آمریکایی از کشور، تبدیل کشور ایران به کشوری با ثبات و امنیت، احیا اصل ولایت مطلقه فقیه به‌عنوان ادامه‌دهنده راه انبیا و اولیای الهی، زمینه‌سازی برای قیام امام عصر(عج) را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha