تبیین دستاوردهای نظام نوعی جهاد است
کد خبر: 4033210
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

تبیین دستاوردهای نظام نوعی جهاد است

تحلیل‌گر مسائل سیاسی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را نوعی جهاد دانست و گفت: اگر روایت درستی از نظام نداشته باشیم دشمن روایت مدنظر خود را به جامعه القا می‌کند.

امیرعلی‎حیدر امیری، تحلیلگر مسائل سیاسیبه گزارش ایکنا از لرستان، امیرعلی‌حیدر امیری، تحلیل‌گر مسائل سیاسی غرب آسیا در سلسله نشست‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان که شامگاه سه‎شنبه، 12 بهمن با موضوع «مقایسه پیشرفت‌های ایران با قبل از انقلاب و با سایر کشورها» با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز دشمن جنگ روانی و رسانه‌ای در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن امروز با شیطنت رسانه‌ای مباحثی مانند ارزان بودن ماشین یا بحث راه‌آهن توسط رضاخان را مطرح می‌کند، ادامه داد: در یک جمله می‌توان گفت که در رژیم پهلوی زمانی که پیکان 30 هزار تومان بود حقوق یک کارمند در حدی بود که می‌بایست 15 سال صرفه‌جویی کند تا بتواند یک ماشین بخرد، لذا نباید به این‌گونه شیطنت‌های رسانه‌ای که به‌دنبال عوام‌فریبی مردم و زیر سؤال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هستند، توجه کرد بلکه با آگاهی و بینش نسبت به خدمات نظام، به‌دنبال تبیین درست دستاوردهای انقلاب باشیم.

امیری با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، نرخ باسوادی در ایران 96 درصد است، افزود: در رژیم گذشته نرخ بی‌سوادی 96 درصد بود و در یک روستا فقط یک کدخدا سواد داشت این در حالی است که امروز روستاها، ده‌ها دکتر، مهندس و معلم تحویل جامعه داده‌اند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه رژیم دست‌نشانده پهلوی به‌طور کامل در اختیار آمریکا بود و توسط استکبار جهانی مدیریت می‌شد، اضافه کرد: در دوره طاغوت هزاران مستشار آمریکایی در کشور ما حضور داشتند و سیاست‌های آمریکا را در ایران اجرا می‌کردند.

وی با اشاره به نبود ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها و نیازهای زندگی در زمان رژیم پهلوی، یادآور شد: در رژیم پهلوی چیزی به نام برق معنا نداشت و چهار درصد روستاها آب آشامیدنی و برق داشتند این در حالی است که امروز دورافتاده‌ترین روستاها آب، برق، گاز و تلفن دارند و زیرساخت‌ها به برکت نظام اسلامی ایران فراهم شد.

امیری بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: نسل دهه 70 و 80 دوران پهلوی را ندیده‌اند و باید مشقت‌ها، سختی‌ها و حقایق آن زمان را برای این قشر بازگو کرد و بدانیم تبیین و روشنگری دستاوردهای نظام نوعی جهاد است. اگر روایت درستی از نظام نداشته باشیم دشمن روایت مدنظر خود را به جامعه القا می‌کند.

وی با بیان اینکه کارهای زیربنایی فراوانی انجام شده اما با حد ایده‌آل فاصله داریم و این در حالی است که در زمان پهلوی درآمد و حقوقی وجود نداشت و مردم با کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کردند، افزود: وضعیت بهداشت ما قابل قیاس با آن زمان نیست چراکه در زمان پهلوی پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی در کشور طبابت می‌کردند اما امروز ایران اسلامی به دنیا پزشک صادر می‌کند کمااینکه در قضیه کرونا عملکرد کشور نسبت به جهان، عالی و در حد بالا بود.

انتهای پیام
captcha