اوج وابستگی ایران به کشورهای غربی در دوران طاغوت
کد خبر: 4032002
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
مدرس سواد رسانه مطرح کرد:

اوج وابستگی ایران به کشورهای غربی در دوران طاغوت

کارشناس سواد رسانه زمینه‌سازی وابستگی اقتصاد ایران به آمریکا و کشورهای غربی را از جنایت‌های رژیم پهلوی برشمرد و گفت: دستاوردها و عملکرد انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف، تجهیزات نظامی، علم پزشکی، استقلال و اقتدار کشور قابل قیاس با دوران پهلوی نیست که همه این موارد برای نسل جوان باید بازگو شود.

سواد رسانهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سهراب مهدوی، از مدرسان سواد رسانه‌ای لرستان در سلسله نشست‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان که شامگاه جمعه، هشتم بهمن با موضوع «تبیین جنایت‌های رژیم پهلوی» ویژه فعالان سواد رسانه و طلاب مدارس علمیه لرستان در بستر فضای مجازی برگزار شد، به تأکید رهبر معظم انقلاب به نهضت تبیین اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین جنایت‌های رژیم پهلوی تبدیل ایران به انبار ابزار و کالاهای وارداتی و کم‌ارزش و بی‌ارزش بود.

وی افزود: یکی دیگر از جنایت‌های رژیم شاه نابودی کشاورزی در ایران و زمینه‌سازی وابستگی اقتصاد ایران به آمریکا و کشورهای غربی بود، رژیم شاه با فراهم کردن زمینه مهاجرت روستائیان به شهرها باعث نابودی کشاورزی شد.

مهدوی با بیان اینکه ایران در دوره طاغوت به واردکننده محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم تبدیل شده بود، ادامه داد: سیاست‌های غلط حکومت پهلوی و بحث خشکسالی باعث شد کشاورزان ما از کشت گندم که ابتدایی‌ترین و مهمترین محصول بود، محروم شوند و مردم برای تهیه نان با مشکل مواجه شوند، این در حالی بود که حتی سیلوهایی هم که برای نگهداری گندم‌های وارداتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسط کشورهای غربی و آمریکا ساخته شده بودند.

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه رژیم طاغوت از لحاظ فرهنگی جوانان را به‌ سمت ابتذال هویت و شخصیت کشیده بود، گفت: انتخاباتی که در دوره پهلوی در ایران برگزار می‌شد یک انتخابات ظاهری بود و مردم در انتخابات شرکت داده نمی‌شدند و در واقع انتخابات به‌صورت سفارشی بود که یک‌سری افراد را به خط کرده و یک انتخابات ظاهری برگزار می‌کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی اتکا اقتصاد کشور به نفت را از دیگر خیانت‌های رژیم پهلوی ذکر کرد و افزود: تکیه اقتصاد ایران به نفت که حتی امروز نیز برای ما یک معضل و مشکل اساسی است خشت کجی بوده که از رژیم پهلوی بنیان گذاشته شده است.

این کارشناس مذهبی خام‌فروشی و هدیه دادن نفت مملکت به‌عنوان یک سرمایه ملی به کشورهای غربی و آمریکا را یکی دیگر از جنایت‌های رژیم پهلوی برشمرد و گفت: متأسفانه در رژیم پهلوی از نفت که یک ابزار قدرت برای کشورهاست استفاده درست نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در دوره طاغوت درصد کمی از مردم از علم بهره‌مند بودند و حکومت نسبت به علم اهمیتی قائل نمی‌شد، اظهار کرد: در دوره شاه کمترین و پایین‌ترین کارها و مشاغل با حداقل حقوق و دستمزد را به مردم می‌دادند این در حالی است که در این دوره از لحاظ تولید علم عقب بودیم، قدرت نظامی نداشتیم و در واقع ایران پارکینگ تجهیزات و ابزار نظامی بود، چراکه مردم ایران نحوه استفاده و کار کردن با این تجهیزات و ابزار نظامی را بلد نبودند. به‌عنوان مثال اگر هواپیمایی در اختیار داشتیم خلبان هواپیما از کشورهای غربی و آمریکا بود.

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) توانستند رژیم طاغوت را سرنگون و انقلاب اسلامی را جایگزین آن کنند، گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است که بیانیه «گام دوم انقلاب» برای مردم تبیین و معرفی شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مسائلی را که در 40 سال اول انقلاب داشته‌ایم توضیح داده است، اضافه کرد: نسل جوان ما باید بداند در عرصه‌های مختلف کجا بودیم و الان به کجا رسیدیم، جوان ایرانی باید بداند ایران دوره طاغوت در علم و پزشکی چه‌قدر ضعیف و عقب‌مانده بود تا جایی‌ که پزشکانی از هندوستان و پاکستان داشتیم و خیلی‌ها با کوچک‌ترین بیماری به‌دلیل نبود پزشک متخصص فوت می‌کردند، این در حالی است که امروز  متخصصان زیادی در سراسر دنیا داریم که تربیت یافته انقلاب اسلامی هستند.

این کارشناس مذهبی افزود: از لحاظ تجهیزات نظامی نیز به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم، موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن داریم و از لحاظ علم و تکنولوژی پیشرفت کرده‌ایم که این دستاوردها به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده و باید به مردم معرفی شوند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر نیاز است تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» را داشته باشیم و به مردم و جوانان توضیح دهیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم، گفت: پیشرفت‌هایی را که در کشور در زمینه جهش علمی، نانوتکنولوژی، پزشکی، سلول‌های بنیادی، نظامی، اقتصادی، سلامت، رفاه و صلابت داریم را مدیون خون شهدا هستیم.

انتهای پیام
captcha