دیدار دانشگاهیان لرستان با خانواده‌ شهیدان «حسین‌پور و هوشمند‌بیرانوند» + عکس
کد خبر: 4029184
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
همزمان با سالروز وفات ام‌البنین(ع) انجام شد؛

دیدار دانشگاهیان لرستان با خانواده‌ شهیدان «حسین‌پور و هوشمند‌بیرانوند» + عکس

جمعی از دانشگاهیان لرستان همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(ع) با حضور در منزل شهیدان دانشجو «علی‌عباس حسین‌پور و عذرا هوشمند‌بیرانوند» از خانواده معظم این شهیدان، تجلیل کردند.

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(ع) که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، علی میر، مشاور سرپرست دانشگاه لرستان، محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام والمسلمین مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان روز یکشنبه، ۲۶ دی‌ماه با حضور در منزل شهیدان دانشجو «علی‌عباس حسین‌پور و عذرا هوشمند‌بیرانوند» از خانواده معظم این شهیدان، تجلیل کردند.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان در این دیدار با بیان اینکه تکریم خانواده‌های معظم شهدای سرافراز، یک وظیفه همیشگی برای همه ماست و حضور در منازل خانواده‌های معظم شهدا یک افتخار دینی، معنوی و فرهنگی است، گفت: صبر و پایداری حضرت ام‌البنین(ع) که چهار فرزندش در راه اسلام شهید شدند الگویی بی‌نظیر از تربیت اسلامی است.

وی افزود: خاطراتی که از زندگی شهدا بیان می‌شود باید ثبت، ضبط و مستندسازی شوند و ما بتوانیم یک مجموعه ارزشمند و غنی درباره زندگی شهیدان سرافراز استان لرستان از جمله شهدای دانشجوی استان، داشته باشیم و این‌گونه مجموعه‌ها برای آیندگان، سرمایه‌های ارزشمند معنوی و تاریخی خواهند شد.

نظری با بیان اینکه فعالیت‌های مربوط به تبیین راه شهیدان سرافراز، باید با تأکید بر انتقال به نسل جوان و دانشجو، متنوع‌تر، گسترده‌تر و اثرگذارتر شوند، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به‌زودی یک بخش ویژه گرامیداشت مقام ۱۱۰ شهید دانشجوی استان لرستان توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه لرستان در صفحه‌ اصلی تارنمای دانشگاه لرستان، ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این دیدار، گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا، خودش یک افتخار بزرگ است که نصیب ما شده است و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز، کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: نگاه به زندگی‌نامه شهیدان سرافراز نشان می‌دهد آنها چه‌قدر انسان‌های الهی، معنوی و بزرگی بودند که دست از هر آنچه تعلفات دنیوی است کشیدند و به خاطر دفاع از انقلاب و اسلام، جان خود را ایثار کردند.

حاتمی گفت: همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون خون شهدای سرافراز هستیم و رسالت داریم همیشه به یاد شهدا باشیم و خانواده‌های معظم شهیدان را مورد تکریم قرار بدهیم.

انتهای پیام
captcha