مادران و همسران شهدای بروجرد تجلیل شدند
کد خبر: 4029155
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

مادران و همسران شهدای بروجرد تجلیل شدند

طی مراسمی به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(ع) از مادران و همسران شهدا در بروجرد تجلیل شد.

تکریم مادران و همسران شهدای بروجرد به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(س) که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، طی مراسمی که عصر یکشنبه، 26 دی در سالن کانون بسیج شهرستان بروجرد برگزار شد، از مادران و همسران شهدای این شهرستان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، امام‌جمعه بروجرد در این همایش با بیان اینکه عزیزانی که در دفاع از اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند، در دامان پدران و مادران پاکیزه و مؤمن پرورش یافته‌اند، گفت: کسانی که پاک زندگی کردند و زندگی آنها همراه با تقوا و توسل به اهل‌ بیت(ع) بود، به فیض شهادت رسیدند، شهدا به مقامی رسیدند که درکش برای ما سخت است.

وی افزود: مادران و همسران شهدا افتخار کنند که اسلام به‌واسطه خون این عزیزان بیمه شده است و این سعادت بسیار بزرگی است که دین خدا به‌وسیله همین خون‌های پاک بیمه شده است.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: رشادت و ایستادگی رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی چنان درسی به دشمن داد که بعد از سال‌ها هنوز هم وحشت دارند و جرئت شلیک یک تیر را ندارد و این به‌دلیل رشادت رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

امام‌جمعه بروجرد با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(ع) بانوی بزگواری بود که هم همسر و هم مادر شهید و جانباز است و مادران شهدا مانند این بانوی بزرگ به این سعادت رسیدند که دین به‌واسطه خون فرزندان آنها بیمه شد، اضافه کرد: برای مادران شهدا افتخار است که چنین فرزندانی تربیت کردند که در راه خدا تقدیم جان کنند و با خون خود، امنیت و اقتدار را به کشور هدیه دهند. لذا، همه ما مدیون شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا در مسیر شهدا حرکت کنیم.

مادران شهدا اسوه صبر و استقامت هستند

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: منزلت مادران شهدا کمتر از شهید نیست، مادران شهدا با صبوری، ایستادگی و مقاومت اجازه دادند این نور در جامعه دیده شود و عزیزان خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نمودند.

وی افزود: مادران شهدا اسوه صبر و استقامت هستند و این بزرگواران بهترین الگو برای همه انسان‌ها بوده که تکریم مادران شهدا بسیار لازم است، چراکه امنیت امروز مرهون خون شهدایی است که در دامان چنین مادرانی پرورش یافته‌اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال با شهادت، به حاج قاسم عزت داد و این‌گونه با شهادتش خون در رگ‌های همه جوشید که در این مسیر محکم‌تر قدم بردارند، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی دشمن اراده کرده بود که با همکاری 54  کشور نظام نوپای انقلاب را از پای درآورد و نیروها و تجهیزات را به میدان آوردند ولی در برابر ایستادگی رزمندگان و ملت ایران شکست خوردند.

وی گفت: دشمن همیشه در حال توطئه است، وقتی داعش به مجلس حمله کرد در واقع آمده بود تا اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بشکند ولی این‌ها گرفتار شدند و این همه نقشه و حیله خنثی شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاج قاسم و شهدا اجازه ندادند داعش به اهداف خود برسد و ریشه آنها را خشکاندند، افزود: امروز برنامه دشمن مأیوس کردن است و می‌خواهد بگوید جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده ولی این توطئه‌ها راه به جایی نمی‌برد و با توکل بر خدا جمهوری اسلامی ایران امروز بر قله عزت و اقتدار قرار دارد.

گودرزی با بیان اینکه یکی از عظمت‌های رهبری، صدور بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: برخی در دل ملت یأس انداختند که در این راستا رهبر معظم انقلاب برای گام دوم انقلاب بیانیه صادر کرد و نشان داد که ما برای 40 سال دوم انقلاب برنامه داریم و محکم‌تر در این راه قدم برمی‌داریم.

انتهای پیام
captcha