اولویت‌های شورای فرهنگی عمومی لرستان اعلام شد
کد خبر: 4028889
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

اولویت‌های شورای فرهنگی عمومی لرستان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: تبیین، تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی، ارتقای سطح مشارکت‌های اجتماعی، تقویت فرهنگ کار، حمایت از کارآفرینان، اشاعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز، تبیین جایگاه و کارکرد خانواده، تسهیل فرآیند ازدواج و فرزندآوری و کاهش میزان طلاق از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی استان تا تیرماه سال آینده هستند.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، یکصد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، عصر شنبه، 25 دی‌ماه به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد و با حضور فرهاد زیویار، استاندار لرستان و اعضا و رؤسای کمیته‌های تخصصی تدوین برش استانی نقشه فرهنگی کشور تشکیل شد.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این جلسه، گفت: خوشبختانه استان لرستان در خصوص تهیه، تدوین و ارائه برش استانی به‌خوبی عمل کرده و در مدت زمان معین شده، تمامی مراحل و اقدامات لازم در این خصوص را انجام داد که موجب تقدیر کارشناسان شورای انقلاب فرهنگی کشور از شورای فرهنگ عمومی استان شد.

وی افزود: بر همین اساس مهمترین اولویت‎های فرهنگی در دست اقدام شورا، تدوین و در قالب تقویم زمانبندی تا تیرماه 1401 به‌عنوان دستور کار به اعضای شورا ابلاغ شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان لرستان ادامه داد: تبیین، تقویت و گسترش سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ارتقای سطح مشارکت‌های اجتماعی، تقویت فرهنگ کار، تقویت روحیه کار جمعی، حمایت از کارآفرینان، اشاعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز، تبیین جایگاه و کارکرد خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی، تسهیل فرآیند ازدواج و فرزندآوری و کاهش میزان طلاق اولویت‌های در دست اقدام شورای فرهنگ عمومی استان تا تیرماه سال آینده هستند.

فتایی در خاتمه گفت: نگاه ویژه به آموزه‌های قرآنی در تمامی این موضوعات به‌خوبی دیده شده و تلاش می‌کنیم در جلسات شورا علاوه بر این اولویت‌ها به موضوع تقویت راهکارهای تبیین و اجرای ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب در سطح جامعه نیز به‌صورت مداوم پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha