سفیران مهدوی باشیم/ ارتقای فرهنگی با رشد اقتصادی امکان‌پذیر است
کد خبر: 4028263
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

سفیران مهدوی باشیم/ ارتقای فرهنگی با رشد اقتصادی امکان‌پذیر است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهدوی باید روزآمد باشد و برای لایه‌های مختلف و در سنین مختلف برنامه‌ریزی شود، تأکید کرد: همه ما سفیران مهدوی هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، شامگاه چهارشنبه، ۲۲ دی در آیین تودیع و معارفه مدیر بنیاد مهدویت لرستان که با حضور معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در یک معنا همه ما سفیران مهدوی هستیم و باید معارف مهدوی و نبوی را در جامعه گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهدوی باید روزآمد باشد و برای لایه‌های مختلف و در سنین مختلف برنامه‌ریزی شود، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران رزق معنوی فراهم شده و هر کس می‌تواند از این رزق معنوی استفاده کند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب دینی و فرهنگی بوده و خواهد بود و خاستگاه آن بر پایه تعالیم دینی است که به ظهور منجی عالم بشریت منتهی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم تعلیم و تربیت اسلامی را به درستی انجام دهیم دشمن بین نظام و مردم ایجاد فاصله می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه باید از همه فرصت‌ها و زمان‌ها برای ترویج فرهنگ ناب اهل‌ بیت(ع) استفاده کرد، گفت: امنیت یک کشور به نیروهای مسلح، امنیت بهداشتی به علوم پزشکی و امنیت دینی با حوزه‌های علمیه است و نمی‌شود کسی بگوید من مبلغ اسلام هستم ولی هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه‌های علمیه نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مهدویت باید به دنبال برقراری ارتباط با حوزه‌های علمیه، دانشگا‌ه‌ها و نهادهای فرهنگی باشد، اضافه کرد: فعالیت‌های بنیاد مهدویت در کل شهرستان‌های استان گسترش پیدا کند کمااینکه برای توسعه فعالیت‌ها، آموزش‌ها و برنامه‌های مهدوی باید کادرسازی شود‌.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در لرستان در خصوص اشتغال، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با وجود این تلاش‌ها اگر در باب حوزه‌های علمیه کاری انجام ندهیم نمره ما صفر است چراکه ارتقای فرهنگی باید در کنار ارتقای اقتصادی باشد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر لزوم ایجاد گفتمان‌سازی مهدوی در جامعه گفت: امکان برگزاری برخی جلسات ازجمله کارگاه‌ها، پرسش و پاسخ، پاسخ‌گویی به شبهات و سه‌شنبه‌های مهدوی در لرستان وجود دارد.

خبرنگار: امین زینی وند 

انتهای پیام
captcha