پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان، کارآفرین برتر شد
کد خبر: 4028127
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان، کارآفرین برتر شد

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی لرستان از انتخاب پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان به عنوان کارآفرین برتر خبر داد و گفت: سمیه محمودوند از پیشرانان موفق استان است که برای 50 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

رحیم بیرانوند، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، رحیم بیرانوند، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان سه‎شنبه، 21 دی‌ماه با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح افراد کارآفرین که مشاغل خانگی نوین در استان راه‌اندازی کرده بودند به‌عنوان پیشران شناسایی و معرفی شدند و نقش بسیار تأثیرگذاری در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغالزایی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود دارد.

بیرانوند با اشاره به ویژگی‌های این طرح، گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و عدم اتکا به وام، توجه به پیشرانان استانی و محلی، شبکه‎سازی، توجه به نقش و جایگاه برندسازی، کیفیت محصولات و بسته‌بندی در اتصال به بازار، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت یکی از پیشرانان مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال برای بانوان شهرستان معمولان، افزود: سمیه محمودوند از پیشرانان موفق استان است که برای 50 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در رشته شغل‌های گلیم‌بافی، قالی‌بافی، خیاطی، تابلو فرش و... اشتغالزایی کرده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان اضافه کرد: این بانوی لرستانی با ایجاد اشتغال برای متقاضیان شهرستان معمولان، به‌عنوان کارآفرین برتر کشوری انتخاب شد.

وی تصریح کرد: در هشتمین دوره انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر کشور با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی از این بانو به عنوان کارآفرین برتر کشوری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha