کانون رسانه دانشجویی در دانشگاه لرستان راه‌اندازی می‎شود
کد خبر: 4028002
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹

کانون رسانه دانشجویی در دانشگاه لرستان راه‌اندازی می‎شود

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با تأکید بر ارتقای فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی، گفت: یکی از برنامه‌های این معاونت این است که یک کانون جدید تحت عنوان «کانون رسانه» با مشارکت دانشجویان دانشگاه لرستان تشکیل شود.

نشست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست مشترک محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان لرستان با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه، برگزار شد.

این نشست، روز سه‌شنبه، ۲۱ دی‌ماه در سالن جلسات شهید ابراهیمی ساختمان سردار شهید سلیمانی، سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد و مدیران و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و جهاددانشگاهی استان لرستان، دیدگاه‌های خود را درباره‌ راهکارهای تقویت همکاری‌های متقابل، ارائه کردند.

محمد حیاتی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست با بیان اینکه جنبه‌های مختلف کارهای مشترک دانشگاه لرستان و جهاددانشگاهی را باید تقویت کرد، گفت: با توجه به اینکه به‌سوی حضوری شدن تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های کشور می‌رویم باید برنامه‌های منسجم فرهنگی و اجتماعی متناسب با شرایط جدید برای دانشجویان، تهیه شوند.

وی افزود: در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید نقاط ضعف و قوت را طبقه‌بندی کرد و برای رفع مشکلات و مسائل و نقاط ضعف، با همکاری نهاد تخصصی جهاددانشگاهی استان، راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان اضافه کرد: در بخش آسیب‌شناسی، افکارسنجی و نیازسنجی برای شناسایی نقاط ضعف باید از ظرفیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی استان لرستان استفاده شود و بعد، سراغ تدوین استراتژی برای رفع مسائل و مشکلات موجود برویم.

حیاتی با تأکید بر اینکه ما باید در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی دارای نقشه راه و برنامه‌های منسجم باشیم و این برنامه‌ها را عملیاتی کنیم که در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان از پیشنهادات و توصیه‌های سازنده برای ارتقای فعالیت‌های این مرکز استقبال می‌کند، ادامه داد: باید جلسات هم‌اندیشی برون‌دانشگاهی با سازمان‌ها، ادارات و نهادهای دینی، فرهنگی و اجتماعی استان را افزایش بدهیم تا بتوانیم با تقویت هم‌اندیشی‌ها، شاخص‌ها در زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را ارتقا بدهیم.

وی با بیان اینکه ما باید اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را مدنظر قرار دهیم و همواره کوشش کنیم کیفیت و اثربخشی کارهای فرهنگی و اجتماعی، افزایش یابد، افزود: فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی باید ارتقا پیدا کند و یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان این است که یک کانون جدید تحت عنوان کانون رسانه با مشارکت دانشجویان دانشگاه لرستان تشکیل شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: همچنین، یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که یک کانون دانشجویی تحت عنوان کانون گرافیک محیطی دانشگاه با عضویت و مشارکت دانشجویان علاقه‌مند تشکیل بدهیم تا فضای محیطی داخل دانشگاه لرستان متناسب با شاخص‌های فرهنگ اسلامی و ایرانی، زیباسازی شود.

حیاتی در خاتمه گفت: تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان آن است که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از نوع دانشجومحور باشند و از ظرفیت‌ و توانمندی دانشجویان برای پیشبرد هرچه بهتر و کیفی‌تر برنامه‌ها، استفاده شود.

در این نشست، امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان لرستان نیز بر تقویت تعامل و همکاری بین جهاددانشگاهی استان لرستان با دانشگاه لرستان تأکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان لرستان یک نهاد انقلابی و فرهنگی و عضو شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان است و همه تلاش ما این است که همکاری‌های دوجانبه گسترش یابند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست آن است که همکاری‌ بین جهاددانشگاهی استان لرستان با تیم مدیریتی جدید دانشگاه لرستان در زمینه‌های مختلف افزایش یابد و هر دو طرف از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همدیگر برای توسعه‌ کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجومحور، استفاده کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان لرستان ادامه داد: جهاددانشگاهی استان لرستان دارای بخش‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های مختلف است و با رویکرد تخصص‌گرایی باید همکاری‌های دوجانبه محققان و پژوهشگران دانشگاه لرستان با جهاددانشگاهی استان را تقویت کرد.

انتهای پیام
captcha