شرکت ۱۰۰ نفر در دوره تربیت مربی مهدویت لرستان
کد خبر: 4026510
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان خبر داد:

شرکت ۱۰۰ نفر در دوره تربیت مربی مهدویت لرستان

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به تجهیز و بهسازی ۴۰ مسجد در لرستان با همکاری بسیج سازندگی گفت: ۱۰۰ نفر در دوره تربیت مربی مهدویت لرستان شرکت کرده و در جلسات و دوره‌های مختلف از ظرفیت آنان استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، عصر چهارشنبه، ۱۵ دی در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به نظارت‌های این ستاد در راستای اقامه نماز، اظهار کرد: نظارت و ارزیابی دستگاه‌ها، نمازخانه‌ها، تولید محتوا برای رده‌های سنی مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند نظارت ستاد اقامه نماز در طول سال ادامه دارد اما در ایام اربعین و اجلاس سراسری نماز نمود بیشتری دارد، ادامه داد: تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز با دستگاه‌های اجرایی با سه امضای نماینده رئیس‌جمهور، وزیر مربوطه و حجت‌الاسلام قرائتی تهیه و ابلاغ می‌شود و تمام برنامه‌های فرهنگی این تفاهم‌نامه در سطح استان نیز اجرایی می‌شود.

چراغی با اشاره به اینکه تمام بندهای این تفاهم‌نامه‌ها باید تمام دستگاه‌ها اجرا و در سامانه «سجاده» بارگذاری شود، ادامه داد: اجرای برنامه‌های ستاد اقامه نماز در دستگاه‌ها در ارزیابی مدیران اثرگذار است.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با تاکید بر اینکه هر خبرنگاری که مشکلات و موانع حوزه اقامه نماز را انعکاس و اخبار اقامه نماز و مهدویت را منعکس کند در اجلاسیه نماز و روز خبرنگار تجلیل خواهد شد، گفت: برنامه‌های فراوانی در تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز با ادارات ازجمله برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، همسران و فرزندان و برگزاری جشن تکلیف در ادارات و مدارس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه خیرین مسجدساز زیرمجموعه ستاد اقامه نماز است که با هدف تعمیر و تجهیز مساجد با اولویت مناطق محروم فعالیت دارد، ادامه داد: مجمع خیرین مسجدساز امسال به ۱۱ مسجد هر مسجد ۱۰ میلیون تومان کمک کرد.

چراغی با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی امام مهدی (عج) لرستان در دو حوزه فرهنگی و آموزشی فعال است که ساختار نظارتی ندارد، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، جلسات سخنرانی، رژه موتوری، مسابقات شعر، داستان‌نویسی، پیاده‌روی عمومی و ایستگاه‌های مهدوی توسط بنیاد مهدی موعود اجرایی می‌شود کمااینکه در حال حاضر ایستگاه نماز و مهدویت به‌مناسبت ایام فاطمیه در منطقه گلدشت خرم‌آباد برپا است.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با تاکید بر اینکه برنامه‌های نهم ربیع، زیارت آل‌یاسین و ندبه از دیگر مواردی است که توسط بنیاد مهدویت دنبال می‌شوند، اظهار کرد: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در بنیاد مهدویت در محلات محروم برپا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی بنیاد مهدویت در لرستان به تربیت مربی مهدوی اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۰۰ مربی در حوزه مهدویت در لرستان فعال هستند که در مدارس، تکایا و جاهای دیگر از ظرفیت آنان استفاده می‌شود کمااینکه در ۱۰۰ مدرسه نشست‌های نماز و مهدویت را احیا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های فراوانی در حوزه مهدویت داریم که اگر روشنگری نکنیم مشکل اعتقادی ایجاد می‌شود، ادامه داد: با همکاری بسیج سازندگی تعداد چهل مسجد لرستان تعمیر و تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام
captcha