لزوم تبیین شخصیت و خدمات و مکتب سلیمانی
کد خبر: 4026436
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

لزوم تبیین شخصیت و خدمات و مکتب سلیمانی

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان بر لزوم تبیین شخصیت و خدمات و مکتب سلیمانی تأکید کرد و گفت: مکتب سلیمانی کشور ما را بیمه کرده است.

مکتب سلیمانیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان، امروز، ۱۵ دی‌ماه در نشست تخصصی «بازخوانی ابعاد مکتب شهید قاسم سلیمانی» که به‌ همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی در عصر حاضر الگوی بازگشت به حقوق حقه اسلام و مسلمانان بود و در راه رسیدن به حقوق حقه اسلام نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه دیرزمانی است که فرهنگ غرب با حقه‌های پیشرفته سینما و رسانه به جوانان ما قهرمانان پوشالی را معرفی کرده است، افزود: الگوهای منحرف غربی کم‌کم داشت به‌عنوان الگو جای خود را در فرهنگ اسلامی باز می‌کرد در حالی که فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی مشحون از الگوهایی مانند سردار سلیمانی است.

مؤیدی با اشاره به اینکه ما از فرهنگ اصیل ناب اسلامی فاصله گرفته بودیم، ادامه داد: امروز شهید سلیمانی و مکتب سلیمانی تمام الگوهای منحرف غربی را کنار زده و به‌عنوان الگوی بی‌بدیل در جهان معرفی شده است، به همین سبب مکتب سلیمانی از شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر است.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان در بدنه یاران اهل‌ بیت(ع) افرادی وجود دارد که ویژگی‌‌های سردار سلیمانی مانند ویژگی‌های آنان است، افزود: چهره‌هایی مانند میثم‌تمار و نافع ابن هلال در صدر اسلام تربیت‌یافته مکتب اهل‌ بیت(ع) بودند که در حمایت از ولی و ولایت جان خود را فدا کردند و این همان راهی است که سردار سلیمانی دنبال کرد.

وی با اشاره به اینکه عهدی از جانب خدا بر گردن همه مؤمنان قرار گرفته است و وظیفه ما وفای به عهد است، افزود: این همان عهدی است که حضرت فاطمه(س) در لحظه وداع به آن اشاره کرده است و مضمون این عهد را باید در دعای عهد جست‌وجو کرد.

مؤیدی با تأکید بر اینکه مصادیق وفای به عهد را می‌توان در زندگی سردار سلیمانی دید، اظهار کرد: مقام شفاعت مقام کمی نیست بلکه مقامی است که به انسان کامل و کسی که بتواند خود را به آن جایگاه برساند، می‌رسد و شهدای ما و سردار سلیمانی در سرای آخرت از مقام شفاعت برخوردار هستند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان بر لزوم تبیین شخصیت و خدمات و مکتب سلیمانی تأکید کرد و با اشاره به اینکه مکتب سردار سلیمانی راز بیمه شدن نظام در برابر توطئه‌های دشمنان است، گفت: مکتب سلیمانی می‌تواند سالیان سال مملکت ما را بیمه کند.

انتهای پیام
captcha