زبان و گفتار برای ترویج فضایل اخلاقی باشد
کد خبر: 4023746
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

زبان و گفتار برای ترویج فضایل اخلاقی باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت زبان و گفتار در ترویج فضیلت، گفت: سخن گفتن انسان و استفاده از زبان و گفتار باید برای ترویج مکارم و فضایل اخلاقی در جامعه باشد .

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، برنامه درس‌های اخلاق اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، پنجم دی با موضوع «اهمیت زبان و گفتار در ترویج فضیلت» در دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این برنامه که بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، در رابطه با درباره اهمیت زبان و گفتار در آموزه‌های دینی، گفت: براساس تعالیم دین اسلام، سخن گفتن، گفتار و زبان دارای اهمیت است و وقتی شخص، سخن می‌گوید باید گفتارش، کلامش و زبانش در راستای تقویت و ترویج ارزش‌های دینی، اخلاقی، انسانی و فضایل در جامعه باشد.

وی افزود: دین اسلام، دینی است که برای همه ابعاد زندگی بشر، برنامه‌ جامع دارد تا انسان به سعادت برسد؛ در این راستا، حتی سخن گفتن انسان و استفاده از زبان و گفتار باید برای ترویج مکارم اخلاقی در جامعه باشد تا جامعه به تعالی و کمال معنوی برسد؛ بنابراین زبان و گفتار دارای اهمیت است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: جامعه‌ دینی، جامعه‌ای است که در آن، به صورت پیوسته، کرامت‌های اخلاقی، تقویت و ترویج می‌شوند.

لازم به ذکر است، برنامه درس‌های اخلاق اسلامی، هر هفته در روزهای یک‌شنبه، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

این برنامه را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار می‌کند.  

 

انتهای پیام
captcha