تمدید مهلت ارسال آثار به هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی
کد خبر: 4022484
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

تمدید مهلت ارسال آثار به هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی از تمدید مهلت ارسال آثار به هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی تا پایان دی ماه خبر داد.

محمدحسن نادری، دبیر هفدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردیمحمدحسن نادری، دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با بیان اینکه امسال هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود، گفت: برای هفتمین سال متوالی دبیرخانه این جشنواره به استان قم واگذار شده‌است و ثبت نام جشنواره از ابتدای آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان دی‌‎ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جشنواره تا پایان اسفندماه به سرانجام خواهد رسید، ادامه داد: تا اواخر آذر ماه حدود هفت‌هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود 80 درصد از دانشجویان و مابقی از مدرسان و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی  هستند.

نادری افزود: جشنواره در هفت بخش شامل بخش‌های شفاهی، کتبی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای قرانی و بخش نوآفرینی برگزار می‌شود که بخش نوآفرینی از چهار سال پیش به پیشنهاد دبیرخانه جشنواره به این جشنواره اضافه شده است.

بخش نوآوری جشنواره قرآن وعترت

وی بیان کرد: بخش نوآفرینی شامل رشته‌های ایده‌ قرآنی و کارآفرینی قرآنی است و با توجه به اینکه دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه با آموزش شغل محور است ، این رشته‌ها کاملا مرتبط با اهداف و فعالیت‌های دانشگاه است؛ بعد از چهارسال که این بخش به جشنواره افزوده شده، پیشنهاد اضافه شدن آن به مسابقات ملی دانشجویان دانشگاه‌های کشور نیز مورد پذیرش قرار گرفت و امسال در  مسابقات ملی دانشجویان دانشگاه‌های کشور نیز این بخش‌‌ وجود دارد.

نادری در تشریح بخش نوآفرینی، گفت: کارآفرینی قرآنی و ایده‌های قرآنی به این موضوع اشاره دارد که چطور می‌توان مفاهیم قرآن و عترت را ضمن کارآفرینی ترویج داد، مانند ایده‌هایی که منجر به ایجاد مؤسسات شده و یا نوآوری‌هایی و ایده‌هایی که در ترویج مفاهیم قرآن و عترت اتفاق افتاده در این بخش می‌گنجد.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: امسال فعالیت‌هایی در راستای ارتقای آثار دانشجویان و مدرسان و کارکنان به طور ویژه انجام شده که شامل دو گارگاه خوشنویسی و معناشناسی در عکاسی آیینی بوده و در ادامه نیز چند کارگاه دیگر پیش‌بینی شده که برگزار خواهد شد.

نادری با اشاره به اینکه بخش کتبی که شامل 9 رشته است، به صورت آنلاین در سیزدهم بهمن‌ماه بر روی سامانه جشنواره برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این سامانه از چند سال پیش که دبیرخانه آ‌ن را طراحی کرد و توسط شرکت‌های معتبر اجرا شد، باعث ایجاد سهولت در اجرای فرآیندهای جشنواره شده و بسیاری از این فرآیندها اعم از ثبت نام، ارسال آثار، نتایج داوری‌ها و برگزاری آزمون‌های کتبی در فضای مجازی در بستر این سامانه برگزار می‌شود، هم‌چنین با توجه به ثبت پیشینه در این سامانه، جهت مقایسه سال‌های مختلف بسیار مفید است.

اجرای غیر حضوری جشنواره به یکنواختی داوری‌ها کمک می‌کند

وی تصریح کرد: تمام فرآیندهای این جشنواره به صورت غیرحضوری پیش‌بینی شده و با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیک به 600 مرکز در سراسر کشور دارد، اجرا به صورت غیرحضوری برای شرکت‌کنندگان، دانشگاه و همچنین برای علاقمندان به موضوعات و مباحث قرآن و عترت، سهولت خوبی را ایجاد و نیز به یکنواختی داوری‌ها کمک کرده است.

نادری ابراز کرد: حضور دبیرخانه جشنواره در استان قم می‌تواند باعث استفاده از ظرفیت نهادهای ملی مرتبط با آموزش و ترویج قرآن و عترت شود که به طور مثال در همین راستا، ارتباط با مرکز ملی حفظ قرآن کریم و بهره‌گیری از اساتید متخصص استان قم و سایر استان‌ها، جهت ارائه کار ملی شاخص و قابل قبول در این جشنواره، انجام شده است.

تاریخ دقیق اختتامیه مشخص نیست

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تا انتهای اسفندماه فعالیت‌های جشنواره به پایان می‌رسد، گفت: در پایان جشنواره در مورد زمان برگزاری اختتامیه با توجه به شرایط کشور و بیماری کرونا تصمیم‌گیری خواهدشد و فعلأ تاریخ دقیق اختتامیه مشخص نیست.

نادری در رابطه با حضور و نقش استان قم در این جشنواره، گفت: استان قم معمولا نقش خوبی را در این سال‌ها ایفا کرده و با توجه به ظرفیت‌هایی که خود استان و دانشجویان دانشگاه‌های استان دارند، با حضور مؤثر و موفق شرکت‌کنندگان استانی همراه بوده‌است.

وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به آدرس سایت جشنواره قرآن و عترت، به نشانی quran.uast.ac.ir و یا آدرس دبیرخانه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب اداره پست، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم و کد پستی ۳۷۱۱۶۳۳۶۴ ارسال کنند.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۸۱۷۵۲۱ تماس گرفته با به آدرس کانال رسمی دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی https://eitaa.com/jashnvare_qom و @jashnvare_qom۱۷ مراجعه کنند.

نادری در پایان ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه و مسئولان جشنواره بتوانند سهمی در ترویج مفاهیم قرآن و عترت داشته باشند و با مدد قرآن و اهل بیت(ع) وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام
captcha