رقابت ۵۰ مددجو در مسابقات قرآن زندان‌های منطقه ۵ کشور
کد خبر: 4020674
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

رقابت ۵۰ مددجو در مسابقات قرآن زندان‌های منطقه ۵ کشور

مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان زندان‌های منطقه پنج کشور با رقابت ۵۰ نفر به میزبانی زندان مرکزی خرم‌‌آباد برگزار شد.

مسابقات قرآن زندان‌های لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان زندان‌های منطقه پنج کشور یک‌شنبه، ۲۱ آذر به میزبانی استان لرستان و در زندان مرکزی خرم‌آباد برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این مسابقات قرآنی، حجت‌الاسلام طباطبایی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، حجت‌الاسلام جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان و کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان شرکت داشتند.

در این دوره از مسابقات قرآن ۵۰ نفر از مددجویان منتخب در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم و دعاخوانی با هم به رقابت پرداختند.

عبدالمجید کشوری، مدیر کل زندان‌های لرستان در آیین افتتاحیه این مسابقات قرآنی، گفت: فعالیت‌های قرآنی متمرکز و متعددی در زندان‌های استان برگزار می‌شود و در طول سال کلاس‌های آموزشی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تفسیر و مفاهیم، ترتیل، قرائت و حفظ قرآن یک جزء تا کل قرآن کریم ویژه زندانیان برگزار می‌شود و طبق برنامه مسابقات قرآنی در مقاطع زندان، زندان به زندان، شهرستان، استانی، منطقه‌ای و در نهایت به صورت سراسری نیز در سطح زندان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: منتخبان مسابقات زندان‌ها در مقطع شهرستان و برگزیدگان آن در مسابقات استانی با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت نیز برگزیدگان استان‌ها در مسابقات سراسری شرکت کرده و برگزیدگان به‌عنوان نفرات ممتاز مسابقات قرآن کریم زندان‌ها شناخته می‌شوند و علاوه بر تشویق مسابقات از امتیازات این مهم مطابق آئین‌نامه سازمان زندان‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha