رزمایش همدلانه دانش‌آموزان یزدی برگزار شد
کد خبر: 4019793
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

رزمایش همدلانه دانش‌آموزان یزدی برگزار شد

همزمان با شب میلاد حضرت زینب ‌کبری(س) رزمایش همدلانه دانش‌آموزان دبستان دخترانه بهشت یزد در محل امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد برگزار شد.

رزمایش همدلانه دانش‌آموزان ادبستان بهشت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، رزمایش همدلانه دانش‌آموزان دبستان دخترانه بهشت یزد، همزمان با شب میلاد پر سرور حضرت زینب‌کبری(س) با حضور حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، عضو شورای راهبردی جبهه فرهنگی انقلاب و حجت‌الاسلام حیدری، عضو شورای اسلامی شهر یزد در محل امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد برگزار شد.

ثمینه محمدحسنی، مدیر دبستان دخترانه بهشت یزد در این مراسم گفت: در دبستان دخترانه بهشت یزد 65 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که تصمیم به اجرای رزمایش همدلانه در راستای کمک به همنوعان بی‌بضاعت و مستضعف خود گرفتند.

وی یکی از اهداف این رزمایش را ایجاد روحیه همدلی و تعاون همکاری دانش آموزان با همنوعان خود اعلام کرد و افزود: انجام کارهای بزرگ توسط دستان کوچک دانش آموزان، آشنایی با مشکلات اجتماعی جامعه در حد فهم دانش آموزان، حساس شدن نسبت به مشکلات همنوعان، ورود به فضای اجتماعی با آماده کردن بسته‌های معیشتی و آشنایی با ویژگی همدلی حضرت زینب(س) از دیگر اهداف رزمایش همدلانه در دبستان دخترانه بهشت است.

محمدحسنی با بیان اینکه در این رزمایش 50 بسته معیشتی آماده سازی و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت، اضافه کرد: در آماده سازی این بسته‌های معیشتی خانواده‌های دانش آموزان این مدرسه همکاری و نقش اصلی را ایفا کردند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد، عضو شورای راهبردی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان، والدین و دست‌اندرکاران این رزمایش، اهل بیت(ع) را بهترین الگو در مواسات و همدلی خواند و خطاب به دانش‌آموزان گفت: ما باید از بهترین دارایی‌هایمان به افراد نیازمند کمک کنیم و این معنای همدلی است.

حمیده عرفانیان، یکی از پرستاران بیمارستان شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم حضرت زینب(س) را الگوی فداکاری و ایثار توصیف کرد و گفت: همه ما در زندگی ممکن است در موقعیت یک پرستار قرار گیریم لذا باید بتوانیم مانند حضرت زینب(س) از خانواده و اطرافیان خوب پرستاری و با ایشان همدلی کنیم.

قرائت قرآن توسط دانش آموزان، نقاشی کودکانه، توسل به امام مهدی(عج) و بسته‌بندی توسط دانش آموزان و غیره از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. همچنین در این برنامه مشارکت دانش آموزان در قالب شکستن قلک و در اختیار قرار دادن پول‌های عیدی و غیره به کودکان مستضعف صورت گرفت.

این رزمایش با همکاری گروه جهادی شهید محمود دهقانی طزرجانی وابسته به هیئت انصار ولایت یزد با هدف رسیدگی به نیازمندان و فراگیر شدن مفهوم مواسات و همدلی در جامعه، اجرا شد.

انتهای پیام
captcha