ایجاد قرارگاه فرهنگی در کشور/ برای حفظ آرمان‌ها آمده‌ایم
کد خبر: 4019507
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

ایجاد قرارگاه فرهنگی در کشور/ برای حفظ آرمان‌ها آمده‌ایم

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ را پیشران پیشرفت کشور توصیف کرد و گفت: در سطح ملی با ایجاد یک قرارگاه فرهنگی اتفاقات را از بالا مهندسی می‌کنیم تا یک همگرایی معنادار تداوم یابد.

سیدمحمد هاشمی، معاون امور حقوقی و مجلس استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 17 آذرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: وزارت ارشاد تلاش می‌کند که تلاش‌ها و واقعیت‌ها را به هم نزدیک کند.

وی با بیان اینکه در سطح ملی با ایجاد یک قرارگاه فرهنگی اتفاق را از بالا مهندسی می‌کنیم تا یک همگرایی معنادار تداوم یابد، افزود: فرهنگ پیشران پیشرفت کشور است و کار باید به گروه‌ها و هسته‌های مردمی در عرصه‌های مختلف سپرده شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه ما در دولت مردمی و انقلابی خدمت می‌کنیم و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم، گفت: مردم به این دولت تحت عنوان دولت مردمی و انقلابی رأی دادند و از اینکه آرمان‌های انقلاب را سر دست بگیرید، هیچ لکنتی نداشته باشید و ما هم به جد از شما حمایت خواهیم کرد. چارچوب ما معلوم است و برای حفظ از آرمان‌ها آمده‌ایم، به عنوان مثال برگزاری مراسم‌ بزرگداشت بزرگانی چون فردوسی و ملاصدرا از افتخارات ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرمایه انسانی برای تحول است و این جابجایی‌ها برای ایجاد تنوع و ایجاد شور و اشتیاق است تا تحولات با سرعت بیشتری انجام شود، از مدیرکل جدید ارشاد فارس خواست تا تعامل با اهالی هنر و فرهنگ و رسانه سرلوحه کار قرار دهد.

هاشمی با یادآوری ظرفیت‌های فرهنگی فارس این ظرفیت‌ها را عاملی برای سنگین‌تر شدن مسئولیت مدیرکل جدید توصیف کرد و گفت: مدیرکل فرهنگ اگرچه به حسب باطن اختیارات محدودی دارد اما در اذهان و انظار متولی فرهنگی استان محسوب می‌شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات صابر سهرابی، تقدیر و حمیدرضا قانعی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معارفه شد.

انتهای پیام
captcha