بسیج یک روحیه مقاومتی است / دغدغه‌مند بودن بسیجیان
کد خبر: 4016297
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
امام جمعه رومشکان:

بسیج یک روحیه مقاومتی است / دغدغه‌مند بودن بسیجیان

امام جمعه رومشکان با بیان اینکه بسیج یک تفکر و روحیه مقاومتی است افزود: بسیج حرکتی جهادگونه است که منحصر در بُعد خاصی نیست بلکه در جهات و ابعاد مختلف زندگی بشریت و در هر مفهوم و معنای ارزشی اعم‌‍‌از اقتصادی، فرهنگی، سازندگی و... می‌تواند حضور پیدا کند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا، امام جمعه رومشکانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا، امام جمعه رومشکان در نشست مجازی بصیرت‌افزایی با موضوع نقش‌آفرینی بسیج در جنگ نرم که شامگاه پنج‌شنبه، چهارم آذر به همت مرکز نسرا لرستان ویژه  طلاب و فعالان رسانه‌ای لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اصل بسیج و تفکر بسیجی ریشه در مبانی فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت و قرآن دارد که از نظر اجرایی توسط امام خمینی(ره) تحقق پیدا کرد، اظهار کرد: بسیج یک تفکر جهادی پیرامون همه ارزش‌هاست که در دوران دفاع مقدس مفهوم بسیج در مسأله جنگ نظامی و دفاع از انقلاب و کشور ملموس بود.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر و روحیه مقاومتی است که برآمده از استقامت است، افزود: بسیج حرکتی جهادگونه است که منحصر در بُعد خاصی نیست بلکه در جهات و ابعاد مختلف زندگی بشریت و در هر مفهوم و معنای ارزشی اعم‌‍‌از اقتصادی، فرهنگی، سازندگی و... می‌تواند حضور پیدا کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بُعد فرهنگی بسیج و اینکه بسیج امروز در عرصه مبارزه با جنگ نرم دشمن قرار دارد، اضافه کرد: دشمن به این موضوع واقف است که با جنگ سخت و نظامی نمی‌تواند ملت و کشور ما را شکست دهد لذا تلاش خود را بر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم متمرکز کرده است.

امام جمعه رومشکان با اشاره به اینکه ویژگی جنگ نرم این است که این نوع جنگ آرام، پنهان و بی سروصداست، ادامه داد: ابزار دشمن در جنگ نرم ابزار رسانه‌ای و هنری است که تا درون خانه‌های ما آمده است و تلاش دارد با ابزار هنر که جذابیت دارد افراد را به سمت خودش جذب کند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا سینما، ماهواره و فضای مجازی را مهمترین ابزارهای دشمن در جنگ نرم ذکر کرد و گفت: فیلم‌های ماهواره‌ای و سینمای هالیوود با هدف رسوخ و نفوذ در مغز افراد و تغییر تفکر مردم تولید می‌شود کمااینکه امروزه ما شاهد هستیم در سینمای هالیوود فیلم‌هایی در رابطه با مهدویت، آخرالزمان و منجی ساخته شده که بر ضد مفاهیم و تفکرات اسلامی است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تفکر بسیجی توانست کشور را نجات دهد، اضافه کرد: در مقابل ابزارهایی که دشمن در جنگ نرم علیه کشور ما به‌کار می‌گیرد ابزار ملت ما معنویت و تفکر بسیجی است که می‌طلبد بسیجیان ما با رفتار محبت‌آمیز و با جذب افراد و به صورت چهره به چهره و جمعی برای مقابله با جنگ نرم دشمن برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه رومشکان با تأکید بر لزوم دغدغه‌مند بودن بسیجیان، اظهار کرد: بسیجی جهادی احساس مسئولیت دارد او منتظر نمی‌ماند و خودش وظیفه خود را می‌داند و وارد عمل می‌شود، بسیجی انقلابی است، تحول ایجاد می‌کند و روشنگری و بصیرت‌بخشی را مهمترین وظیفه خود می‌داند.

انتهای پیام
captcha