راستگویی؛ مبنای سیره علوی/ برخی خواص در راستگویی می‌لنگند
کد خبر: 4015823
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

راستگویی؛ مبنای سیره علوی/ برخی خواص در راستگویی می‌لنگند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه سیره علوی بر مبنای راستگویی استوار است، گفت: برخی خواص در راستگویی می‌لنگند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، دوم آذرماه در جلسه هماهنگی همایش بین‌المللی سیره علوی که در خرم‎آباد برگزار شد، با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: موفقیت‌های بسیج در سایه عمل به سیره علوی است.

وی با اشاره به اینکه نیاز جامعه ما تبیین راه، روش و سیره علوی است، افزود: عدالت، آزادی، اخلاق شایسته‌سالاری، سبک زندگی اسلامی، الگو قرار دادن پیشوایان معصوم، توسعه متوازن، محرومیت‌زدایی، مبارزه با فقر و فساد از راهبردهای سیره علوی و نیازهای جامعه امروز ماست.

شاهرخی با تأکید بر اینکه هرجا نظام اسلامی به سیره علوی عمل کرده موفق بوده، اما هرجا از سیره علوی فاصله گرفته یا دسته یا گروهی به دنبال رانت و فساد بودند موفق نبودیم، ادامه داد: مردم لرستان هم سیره علوی را می‌شناسند و ارزش‌های معنوی را می‌شناسند و به آنها علاقه نشان می‌دهند و از کسانی که به راه و روش ائمه معصوم(ع) پایبند نیستند، متنفر هستند.

امام‌جمعه خرم‎آباد وظیفه امروز ما را ترویج سیره علوی در بین عوام و خواص دانست و با اشاره به اینکه مبنای سیره علوی راستگویی است، افزود: متأسفانه برخی خواص ما در راستگویی می‌لنگند.

وی با اشاره به اینکه هر نظامی برای رسیدن به اهداف بر پایه‌هایی استوار است و پایه‌های نظام اسلامی ایران قرآن و عترت هستند، گفت: نمی‌شود بگوییم حکومت ما جمهوری اسلامی، اما رفتار ما براساس اسلام نباشد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه باید از هنر فاخر، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها برای ترویج و تبیین سیره علوی استفاده شود، اظهار کرد: بنیاد غدیر با ائمه‌ جمعه، مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مساجد و رسانه‌ها تعامل داشته باشد و اذهان را به سمت همایش سیره علوی ببرد.

انتهای پیام
captcha