ظلم‌ستیزی؛ خصلت ذاتی بسیج/ نیرویی که نشان از گمنامی دارد
کد خبر: 4014931
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

ظلم‌ستیزی؛ خصلت ذاتی بسیج/ نیرویی که نشان از گمنامی دارد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بسیج نیرویی است که مظلومان را در برابر استکبار مصون می‌کند، ظلم‌ستیزی را خصلت ذاتی بسیج دانست و گفت: بسیج نشان از گمنامی دارد و به مال دنیوی پشت پا می‌زند.

مرتضی شیخی، کارشناس مسائل سیاسیبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی شیخی، کارشناس مسائل سیاسی یکشنبه، ۳۰ آبان‌ماه در نشست مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی با موضوع «بسیج و بیانیه گام دوم انقلاب» که به همت مرکز نسرا لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مشق امروز بسیجیان ما شهادت است تا ۱۴۰۰ سال بنویسیم از کربلا تا دفاع مقدس فاصله‌ای کوتاه به اندازه شهادت است.

وی با بیان اینکه بسیج کلام طیبه‌ای است که بر زبان معمار کبیر انقلاب جاری شد، افزود: بسیج برگرفته از آیات قرآن و به شجره طیبه تشبیه شده که دارای رشد و نمو است، چراکه براساس پاکی و طهارت بنا شده و معجزه انقلاب است.

شیخی با اشاره به اینکه در بیانیه «گام دوم انقلاب» وظیفه بسیج سخت‌تر است، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ شجره طیبه بسیج پخته و کامل شده و سایه آن مظلومین جهان را دربر می‌گیرد و مظلومان را در برابر استکبار مصون می‌کند؛ بسیج دوگانه شرق و غرب را به دو قطبی اسلام و استکبار تبدیل کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تقابل اسلام و استکبار را هنر بسیج دانست و با اشاره به اینکه روحیه انقلابی و ظلم‌ستیزی خصلت ذاتی بسیج است، افزود: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیارمند روحیه بسیج است، چراکه نظام ما با اهدای هزاران شهید که طیف عظیمی از آنان بسیجی بودند در مقابل مستکبربن ایستادگی کرد و اگر حضور و تفکر بسیج نبود کویری از ایران بر جای مانده بود.

تاریخ دفاع مقدس صرفاً برای تورق نیست

وی با بیان اینکه بسیج در مقابل زر و زور اجازه نداد یک وجب از خاک ما به دست دشمن بیفتد بر لزوم انتقال فرهنگ بسیج به نسل جوان تأکید کرد و با اشاره به اینکه تاریخ دفاع مقدس صرفاً برای تورق زدن نیست برای تأمل و تعمق است، افزود: بسیج برگرفته از مکتب توحید و عاشورا است؛ به‌طوری‌ که در مکتب بسیج سردار سلیمانی‌هایی شکل می‌گیرد که به نان و مال دنیایی پشت پا می‌زند.

شیخی با تأکید بر اینکه مکتب بسیج عنصر معنویت و ارتباط با خدا را دارد و تفاوت آن با سایر نیروها در گمنامی و بی‌نشانی است، اضافه کرد: رویکرد دشمن عوض شده و کارکرد بسیج هم به تناوب عوض می‌شود، چراکه بسیجی نمی‌تواند شاهد ظلم و ستم باشد بلکه رزمنده زمان خود است کمااینکه امروز جنگ ما جنگ اراده‌هاست و دشمن آمده تا باور و اعتقاد ما را عوض کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمن در بستر شبکه‌های اجتماعی شبهه ایجاد می‌کند و نخبگان بسیجی باید پاسخ علمی به شبهات بدهد، افزود: کشور امروز با مشکلات زیادی مواجه است، چراکه دولت گذشته مخروبه‌ای به عظمت زلزله بم تحویل داد و اهداف آن برخلاف بیانیه گام دوم انقلاب بود.

وی بر لزوم مردمی شدن گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و با اشاره به اینکه گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب زندگی شرافتمندانه و به دور از سازش با استکبار جهانی است، گفت: پرتیراژترین واژه‌ای که در بیانیه گام دوم انقلاب به کار رفته «جوانان» است و آنان باید به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب مسیر پیشرفت را فراهم کرده و مسائل کشور را با روحیه انقلابی، ساده‌زیستی و بستن منافذ رخنه‌های فساد حل کنند.

انتهای پیام
captcha