استکبار؛ دشمن آشتی‌ناپذیر/ رسانه‌ها راه نفوذ دشمن را ببندند
کد خبر: 4011834
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
مدرس سواد رسانه‌ مطرح کرد:

استکبار؛ دشمن آشتی‌ناپذیر/ رسانه‌ها راه نفوذ دشمن را ببندند

مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به دائمی بودن تقابل حق و باطل و با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید راه نفوذ جنگ نرم دشمن را ببندند، گفت: استکبار جهانی دشمن آشتی‌ناپذیر اسلام است و راه مقایله با آن استقامت در دینداری است.

علی‌محمد گنجی، از مدرسان سواد رسانه‌ایبه گزارش ایکنا از لرستان، علی‌محمد گنجی از مدرسان سواد رسانه‌ای در نشست مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج لرستان که شامگاه دوشنبه، 17 آبان با موضوع «نقش رسانه در تقویت روحیه استکبارستیزی» ویژه طلاب و فعالان رسانه‌ای لرستان برگزار شد، گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، رخدادهای زیادی را شاهد بوده‌ایم که برخی از این رخدادها نقش مهمی در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته است که یکی از این رخدادها شکل‌گیری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه وقتی در کشوری شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» طنین‌انداز می‎شود نشان از خشم آن ملت در برابر ظلم است و باید فرهنگ استکبارستیزی در بین نسل نوجوان و جوان تبیین شود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نیز باید ویژگی‌های گام نخست انقلاب را دنبال کند و این وظیفه رسانه است که در این رابطه فرهنگ‌سازی کند و این ویژگی‌ها را به مردم معرفی کند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در روشنگری دارد و باید به نسل نوجوان و جوان القا کند که چرا با آمریکا و استکبار مبارزه می‎کنیم و تأثیرات مؤثر روحیه استکبارستیزی را به آنان معرفی کند، به فرمایشاتی از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با استکبارستیزی اشاره کرد و گفت: امروز جنگ ما با دشمن جنگ نرم، جنگ رسانه، جنگ ماهواره، اینترنت و فضای مجازی است و رسانه‌ها وظیفه دارند طوری عمل کنند که راه نفوذ دشمن را ببندند و به جامعه بصیرت بدهند.

وی با بیان اینکه تبعیت از دشمن، مستکبران و شیاطین پیامدهای خطرناکی به‌دنبال دارد و منجر به حاکمیت کفر و نابودی ایمان در جامعه می‎شود، استمرار و تداوم را توطئه دیگر دشمن ذکر کرد و افزود: استکبار در توطئه‌های خود علیه حرکت‌های تعالی‌بخش استمرار و تداوم دارد آنها در توطئه‌های خود علیه حرکت‌های تعالی‌بخش جدی هستند و با شکست در یک توطئه از راه دیگر وارد می‎شوند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه مبارزه با استکبار یعنی اینکه هرجا در سطح جهان اگر آمریکا‌یی‌ها علیه ملتی و اصلی از اصول اسلامی و یا علیه حقیقتی حیله و ترفندی را به کار بردند ما آن حیله را برملا و خنثی کنیم، ادامه داد: رسانه‌ها باید علم مبارزه علیه استکبار را که در کشور  برافراشته شده است را تقویت، توسعه و در این رابطه بصیرت‌افزایی کنند و به افرادی‌که از ظلم و خیانت استکبار خبر ندارند به‌ویژه نسل نوجوان و جوان گوشزد کنند.  

گنجی با بیان اینکه دشمنی دشمن برای اهل بصیرت روشن است اما آنهایی که بصیرت ندارند ممکن است گول ترفندهای دشمن را بخورند، افزود: مبارزه با استکبار یک شعار همیشگی است و باید همیشه زنده نگه داشته شود و این وظیفه رسانه است و باید مدام آن را یادآوری و بصیرت‌افزایی کنند.

وی مراجعه به آیات قرآن را بهترین راه معرفی و شناختن استکبار دانست و گفت: از لفظ استکبار دو مضمون که یکی ناظر بر فرد و دیگری ناظر بر اجتماع است و در آیاتی از قرآن نیز نمونه‌هایی از رویارویی و تلاش مستکبران برای مبارزه با حاکمیت دینی اشاره شده و به مؤمنین نسبت به این موضوع هشدار می‎دهد کمااینکه در سوره کافرون نیز بر دائمی بودن دو جریان استکباری و الهی تأکید شده و این تقابل را ناشی از تفاوت معبود در این دو جبهه می‎داند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با تأکید بر معرفی ریشه‌های استکبار، گفت: از صدر اسلام تاکنون مبارزه بین حق و باطل و اسلام و کفر وجود داشته و نیاز است رسانه‌ها این موضوع را در جامعه تبیین و تشریح کنند.

وی با بیان اینکه همه مستکبرانی که در مقابل انبیاء الهی قرار می‎گرفتند پیامبران را بین دو راه مخیر می‎کردند یا عدول از مسیر الهی و یا اینکه آداب و رسوم و فرهنگ حاکم بر جامعه را بپذیرند یا از شهر و دیار خود خروج کنند، اظهار کرد: اصول حاکم بر روش‌های مقابله با جریان حق نیز باید توسط رسانه‌ها تبلیغ شود تا نسل نوجوان و جوان جامعه با نحوه مقابله مستکبران آگاهی پیدا کنند.

این کارشناس سیاسی به کاربرد قدرت نرم و رسانه‌ای استکبار در رویارویی و مبارزه با جریان و جبهه حق اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از نقاط ضعف دیگر کاربرد دشمن است که میزان انحراف در افرادی‌ که توکل بر خدا و اعتماد به خدا دارند کمتر است؛ لذا استکبار دنبال کسانی می‎رود که از نظر ایمان و اعتقاد ضعیف‌تر هستند.

وی با بیان اینکه شیاطین با تمسک به نقاط ضعف در انسان نفوذ پیدا می‌کنند، اضافه کرد: مستکبران با مطالعات دقیق، عمیق و روان‌کاوی افراد که در مقابل‌شان قرار دارند اقدام به ضربه زدن به آنها می‎کنند که فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش و رسالت رسانه را برجسته می‎کند.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به سیاست «گام به گام» استکبار و اینکه مستکبران از راه‌های ظریف سعی می‎کنند روحیه الهی را از جامعه سلب و مردم را در پیگیری اصولشان دچار شک و تردید کنند که نمونه آن را در حمللات سایبری دشمن در هک جایگاه‌های سوخت شاهد بودیم، افزود: نتیجه استقامت در دینداری استمرار در خنثی کردن توطئه‌های دشمن را به‌دنبال دارد کمااینکه در همه رخدادها و حوادثی که دشمن برایمان ایجاد می‌کند باید توکل ما بر خدا و امید ما به رضوان الهی باشد و از خدا استمداد بطلبیم و تسلیم مستکبران نشویم و دین خود را در برابر استکبار حفظ کنیم و نسبت به این موضوع واقف باشیم که شیاطین دشمن آشتی‌ناپذیر فضائل و کمالات هستند.

گنجی با بیان اینکه استکبار با توطئه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سعی می‌کند یک انقلاب دینی را پا در بیاورد، تصریح کرد: وظیفه ما در مقابل این توطئه‌های دشمن که انواع آن را شاهد بودیم این است که جوانان را نسبت به ترفندها و توطئه‌های دشمن آگاه کنیم که این امر به‌وسیله رسانه محقق می‌شود و رسانه‌ها باید به جوانان بصیرت بدهند تا آنان بتوانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

انتهای پیام
captcha